پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سانگ یانگ رکستون

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

میان کره‌ای‌های حاضر در بازار ایران اما، سانگ‌ یانگ نسبت به هیوندای و کیا حجم کم‌تری از واردات را به خود اختصاص داده اما همواره محصولات‌اش با قیمتی رقابتی و کیفیتی برتر در بازار عرضه می‌کند. رامک‌خودرو به‌عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری سانگ‌یانگ در ایران، بیش‌تر تمرکزش را روی کلاس پرطرفدار خودروهای شاسی‌بلند گذاشته و […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

میان کره‌ای‌های حاضر در بازار ایران اما، سانگ‌ یانگ نسبت به هیوندای و کیا حجم کم‌تری از واردات را به خود اختصاص داده اما همواره محصولات‌اش با قیمتی رقابتی و کیفیتی برتر در بازار عرضه می‌کند. رامک‌خودرو به‌عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری سانگ‌یانگ در ایران، بیش‌تر تمرکزش را روی کلاس پرطرفدار خودروهای شاسی‌بلند گذاشته و حالا در راستای کامل کردن سبد محصولات خود، پس از کوراندو جدید، درصدد عرضه دومین شاسی‌بلند جدیدش در سال 96، یعنی سانگ‌ یانگ رکستون است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

همان‌طور که پیش‌تر تحلیل کرده بودیم، سال 96 سال خودروهای پریمیوم و لوکس در بازار خودرو کشور است. رقابت جذابی میان خودروهای پرمیوم بازار در جریان است و روزبه‌روز شاهد متنوع‌تر شدن این بخش منحصربه‌فرد مارکت خودرو هستیم. خودروهای کره‌ای از بازیگران اصلی بازار خودرو کشور به‌شمار می‌روند و تیراژ واردات‌شان نسبت به دیگر خودروهای وارداتی بیش‌تر است. میان کره‌ای‌های حاضر در بازار ایران اما، سانگ‌یانگ نسبت به هیوندای و کیا حجم کم‌تری از واردات را به خود اختصاص داده اما همواره محصولات‌اش با قیمتی رقابتی و کیفیتی برتر در بازار عرضه می‌کند. رامک‌خودرو به‌عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری سانگ‌یانگ در ایران، بیش‌تر تمرکزش را روی کلاس پرطرفدار خودروهای شاسی‌بلند گذاشته و حالا در راستای کامل کردن سبد محصولات خود، پس از کوراندو جدید، درصدد عرضه دومین شاسی‌بلند جدیدش در سال 96، یعنی سانگ‌ یانگ رکستون است.

از آن‌جایی که رکستون در دسته‌بندی شاسی‌بلندهای لوکس جای می‌گیرد، رامک برای عرضه‌اش حسابی دست‌به‌عصا حرکت کرده و هیچ عجله‌ای برای عرضه این خودرو در برنامه‌های این شرکت به چشم نمی‌خورد. چراکه در نظر دارد با تشریفات و شان مخصوص، رکستون را به ایرانی‌ها معرفی کند. البته بازار خودرو کشور با رکستون غریبه نیست. پیش از این 2 نسخه از فیس‌لیفت نسل اول رکستون در مدل‌های 2012 و 2013 به ایران آمد. اما حالا منتظر ورود نسل دوم و مدل 2018 قدبلندترین شاسی‌بلند سانگ‌یانگ در نیمه دوم سال 96 هستیم.  این نسخه چند ماه پیش در نمایشگاه سئول رونمایی شد و می‌توان گفت داغ‌داغ در راه ایران است. سبک طراحی تیوولی در ظاهر رکستون جدید هم به چشم می‌خورد. با این تفاوت که نمای عضلانی‌تر جانبی، طراحی کاملا جدید جلوپنجره و فرم خاص چراغ‌های جلو و عقب مواردی هستند که ابهتی متفاوت به رکستون می‌دهند.

 باید گفت رکستون رقبایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتاRAV4 ، نیسان ایکس‌تریل و میتسوبیشی اوتلندر را در مقابل خود می‌بیند. رکستون در 2 تیپ 5 و 7 نفره عرضه می‌شود و باید دید رامک‌خودرو کدام نسخه را برای بازار ایران انتخاب می‌کند. به لطف فاصله محوری 2865 میلی‌متری، فضای کابین کاملا جادار و بزرگ است. سانگ‌ یانگ تاجایی‌که توانسته در کابین بزرگ‌ترین شاسی‌بلندش لوکس‌گرایی کرده و اگر کمی در جزییات دقت کنید، به کیفیت متفاوت متریال کابین آن نسبت به شاسی‌بلندهای کوچک‌تر سانگ‌یانگ پی خواهید برد. یک مانیتور 9.2 اینچی در کنسول جلو قرار گرفته و برای سرنشینان عقب 2 نمایش‌گر 10.1 اینچی تعبیه شده است. در مدل فول‌آپشن امکانات جدید مثل نور بالا اتوماتیک، ترمز کمکی و سیستم پیشگیری از تصادف به چشم می‌خورد. سیستم ارتباط و سرگرمی نیز به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.

سانگ یانگ رکستون

 برای پوشش داشبورد از چرم ناپا استفاده شده و کیفیت چرم و چوب به‌کاررفته در کابین در سطح خودروهای لوکس قرار دارد. البته از سانگ‌یانگ که همواره به تولید محصولات باکیفیت مشهور است، غیر از این هم انتظاری نمی‌رود. رکستون جدید در مدل‌های پایه از گیرباکس 6 سرعته دستی و در مدل‌های کامل‌تر از گیرباکس 7 سرعته اتوماتیک مرسدس‌بنز بهره می‌برد. سانگ‌ یانگ ابتدا این شاسی‌بلند لوکس را با پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل با توان 181 اسب‌بخار و 420 نیوتن‌متر گشتاور معرفی کرد. اما حالا یک پیشرانه 2 لیتری توربو که قادر است 225 اسب‌بخار قدرت تولید کند و گشتاورش به 350 نیوتن‌متر می‌رسد نیز برای رکستون جدید قابل انتخاب است.

سانگ یانگ رکستون

پیش‌بینی ما این است که رامک‌ خودرو نسخه 2 لیتری رکستون مجهز به گیرباکس 7 سرعته اتوماتیک را به بازار عرضه کند. هم‌چنین از آن‌جایی که همیشه شاهد عرضه فول‌ترین محصولات سانگ‌یانگ در ایران بوده‌ایم، به نظر می‌رسد که رکستون نیز با فهرست کاملی از تجهیزات به بازار بیاید. باید برای رکستون جدید قیمت حدود 200 میلیونی را در بازار ایران متصور شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به این‌که قیمت محصولات سانگ‌یانگ نسبت به دیگر رقبای کره‌ای خود همواره رقابتی‌تر بوده، رکستون جدید نیز باید با قیمتی کم‌تر از سانتافه و سورنتو در بازار ایران عرضه شود.

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۷)/ عرض اندام کوراندو جدید در کارزار تبریز

گسترش قلمرو رامک خودرو با افتتاح شوروم یوسف آباد

روند صعودی پیشرفت رامک خودرو در خدمات پس از فروش

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (5) / رامک خودرو با کوراندو 2017 به مشهد آمد

آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون می‌ارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج

مروری بر سرگذشت کوراندو / ماجراجوی جوان

کوراندو ۲۰۱۷ با دستی پر به میدان آمد+قیمت و تاریخ فروش

سانگ یانگ تیوولی ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • علي | 19/06/1396 در 13:02

    مدل ٢ ليتري توربو با گيربكس ٦ سرعته اتوماتيك عرضه ميشود

کیوسک مطبوعاتی