پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جگوار

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

نسخه ویرایش شده جگوار XE که به تعداد محدود تولید می شود، توانست به صورت رسمی لقب سریع ترین سدان چهار درب را در پیست نوربرگ رینگ از آن خود کند. این رکوردگیری در مسیر نوردشلف صورت گرفته و جگوار XE SV Project 8 رکوردی 7 دقیقه و 21.23 ثانیه ای در جهنم سبز از خود […]

امیر
یکشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

نسخه ویرایش شده جگوار XE که به تعداد محدود تولید می شود، توانست به صورت رسمی لقب سریع ترین سدان چهار درب را در پیست نوربرگ رینگ از آن خود کند. این رکوردگیری در مسیر نوردشلف صورت گرفته و جگوار XE SV Project 8 رکوردی 7 دقیقه و 21.23 ثانیه ای در جهنم سبز از خود برجای گذاشته است.

پیش از این رکوردار این مسیر در دسته خودروهای سدان چهار درب، خودروی ایتالیایی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو بود. اما اکنون جگوار به لطف زیر مجموعه SVO، با بهبودی 11 ثانیه ای رکورد قبلی این جایگاه را از آن خود کرده است. بخش SVO عموما به توسعه و گسترش خودروها پرداخته و یکپارچگی و کارایی فوق العاده ای را در اختیار آن ها می گذارد.

جگوار XE

جگوار XE

یکی از مدیران کمپانی جگوار لندروور درباره این رکورد می گوید هدف از ایجاد بخش SVO ، جابجا کردن مرزهای عملکردی، تجمل و توانایی حرکت در تمامی سطوح بوده است. این خودرو در رسیدن به این هدف بسیار موفق بوده و توانسته کارایی فوق العاده ای را به نمایش بگذارد. رکورد جدید که ما در نوربرگ رینگ بدست آورده ایم نشان دهنده تعهد ما نسبت به مشتریانمان است.نیروی مورد نیاز جگوار XE SV Project 8 توسط یک موتور 8 سیلندر و پنج لیتری سوپر شارژ که قدرتی معادل با 592 اسب بخار دارد، تامین می شود.

این خودروی چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد مجهز به یک گیربکس هشت دنده ZF است. جگوار مدعی است که این سدان اسپرت می تواند با استفاده از نهایت قدرت خود به سرعت 321 کیلومتر در ساعت رسیده و در مدت زمان 3.3 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد.این خودرو در حالت استاندارد به ترمزهای سرامیکی مجهز شده و با انتخاب پکیج کاهش وزن، صندلی های عقب برداشته شده و دو عدد صندلی مسابقه ای فیبر کربن که مجهز به 4 کمربند ایمنی و مهار کننده هستند، به کابین اضافه می شوند.همان طور که گفته شد این خودرو به تعداد محدود تولید شده و تنها 300 نسخه از آن که به فرمان سمت چپ مجهز است، راهی بازار خواهد شد.

جگوار XE ویرایش شده

جگوار XE ویرایش شده

بیش از 100 نسخه از این خودرو پیش از حضور آن در فستیوال سرعت گودوود که در تابستان برگزار شده راهی جاده ها شده بودند.  Project 8 که به عنوان یکی از قوی ترین محصولات جگوار شناخته می شود تقریبا در دسته خودروهای گران قیمت قرار گرفته و با قیمتی در حدود 150 هزار یورو به فروش خواهد رسید.

منبع : دیجیاتو

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره 8/ حضور مستقل خودروسازان خارجی در مهمترین رویداد خودرویی ایران

هرآنچه می خواهید از نیسان و اخبار پیرامونش بدانید/معرفی مجله خبری نیسان نوین

خودرو خارجی ارزان و با کیفیت در ایران خیال است.

با حضور خودروسازان خارجی در این واردات خودرو قطع نخواهد شد

برنامه بلند مدت گریت وال برای برندهای WEY و هاوال

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 12/ خودرو فرمول وان رنو در پیت استاپ تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی