پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید خودرو

وضعیت مبهم مجوز بسیاری از شرکت های لیزینگ خودرو

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن لیزینگ ایران شرکت‌های متخلف در حوزه فروش و لیزینگ خودرو عمدتا در کنار فعالیت‌های خود به فروش خودرو به صورت اقساطی می‌پردازند، به همین علت اعلام به فروش خودرو براساس تسهیلات لیزینگی می‌کنند. گفت و گو جوان خودرو با رئیس هیئت مدیره انجمن لیزینگ ایران حمید ابدالی رئیس هیئت […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۶

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن لیزینگ ایران شرکت‌های متخلف در حوزه فروش و لیزینگ خودرو عمدتا در کنار فعالیت‌های خود به فروش خودرو به صورت اقساطی می‌پردازند، به همین علت اعلام به فروش خودرو براساس تسهیلات لیزینگی می‌کنند.

حمید ابدالی-انجمن لیزینگ ایران

گفت و گو جوان خودرو با رئیس هیئت مدیره انجمن لیزینگ ایران

حمید ابدالی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ در گفتگو با خبرنگار  جوان خودرو درباره برخی شرکت‌ها که در ارتباط با تسهیلات خرید خودرو تخلف می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های فعال در صنعت لیزینگ که از بانک مرکزی مجوز دارند، تخلفی در این زمینه نداشته‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ تأکید کرد: در حال حاضر 9 شرکت در حوزه صنعت لیزینگ در حال فعالیت هستند که در این خصوص دچار حاشیه و مشکل نشده‌اند و طبق موازین و ضوابط قانونی عمل می کنند.

وی  با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه لیزینگ از بانک مرکزی مجوز دارند، گفت: بخش زیادی از شرکت‌های متخلف در این حوزه مجموعه‌هایی از شرکت‌های بازرگانی بوده که در این خصوص تبلیغات گسترده‌ای داشته و به عنوان کارگزاران لیزینگ به فعالیت می‌پردازند؛ اما در حوزه لیزینگ فعال نبودند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ بیان کرد: شرکت‌های متخلف عمدتا در کنار فعالیت‌های خود به فروش خودرو به صورت اقساطی می‌پردازند، به همین علت اعلام به فروش خودرو براساس تسهیلات لیزینگی می‌کنند.

ابدالی با بیان اینکه جلسات بسیاری در خصوص محدود کردن فعالیت این شرکت‌های بازرگانی که به ارائه تسهیلات لیزینگ می‌پردازند، برگزار شده، تصریح کرد: شرکت‌هایی که بدون مجوز به فعالیت می‌پردازند با عنوان کارگزار به نوعی قانون را دور زده و در سایه این صنعت دست به فروش خودرو به صورت لیزینگی می‌زنند و برخی اوقات سبب بروز مشکل می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: مردم برای اطلاع از لیزینگ های دارای مجوز می توانند به سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و لیست لیزینگ های دارای مجوز را مشاهد کنند و سپس اقدام به خرید خودرو کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

در خرید لیزینگی خودرو به چه نکاتی دقت کنیم؟

معضل بزرگ شرکت های لیزینگی وصول مطالبات معوقه است

از شرکت‌های فاقد مجوز پیش فروش خودرو خرید نکنید

آغاز نام نویسی فروش لیزینگی خودرو به بازنشستگان از 11 شهریور

گرمای بازار چینی ها، در زمستان سخت خودروهای وارداتی/گفت و گو با بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری

حواشی واردات خودرو پس از باز شدن ثبتارش/پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت واردات خودرو

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی