هیوندای نکسو  هیدروژنی 2019 رونمایی شد

هیوندای هم‌چنان در توسعه موتورهای پیل‌سوختی هیدروژنی پیشگام است. در نمایشگاهCES  2018، این خودروساز از شاسی‌بلند NEXO که خودرو پیل‌سوختی نسل جدید خوانده می‎شود، رونمایی کرد که به شرح آن خواهیم پرداخت.

این خودرو الکتریکی با ظاهر و فن‎آوری به‌روزرسانی شده شامل جدید‌ترین قابلیت‌ها و سیستم‌های کمکی راننده‌‌ هیوندای، افزایش قدرت و گشتاور، مصرف سوخت بهبود یافته، سوخت‌گیری در مدت زمان تنها 5 دقیقه‎ و برد 370 مایل (596 کیلومتر)، جایگزین نمونه‌ پیل‌‌سوختی توسان می‎شود. نکسو اواخر سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای نکسو
طراحی متفاوت اما جالب نکسو، آن را از مدل قبلی خود متمایز می‎کند. این طراحی متفاوت به لطف چرا‎غ‎های جلوی مجزا شبیه به مدل کونا (Kona)، قالپاق‎های بزرگ چندپره‎ای با لاستیک‎‎های باریک و کشیده و دستگیره‎های در کشویی ایجاد شده است. تنها با یک نگاه می‎توان متوجه تغییر شمایل نکسو شد. در واقع هیوندای در این مدل، زبان طراحی خود را تغییر داده است و به سبک و سیاق امروزی نزدیک‎تر شده است. چراغ‌های باریک و کشیده جلو در کنار چراغ‌های مه‌شکن بزرگ و جلوپنجره‌ عظیم با زوایای تیز، ظاهری تهاجمی و تا حدودی خشن به نکسو بخشیده است. از طرف دیگر، در بخش انتهایی خودرو با طراحی ساده‌تری روبه‌رو هستیم.

هیوندای نکسو هیدروژنی
حس و حال لوکس بدنه، به درون کابین هم سرایت کرده است. درون کابین یک نمایش‌گر دیجیتال بزرگ، صفحه نمایش اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‎های پایه‎بلند فشاری و کنسول مرکزی کشیده، قرار گرفته است. نمایش‌گر نقاط کور خودرو نیز قسمت عقب و طرفین خودرو را هنگام تغییر خط نمایش می‌دهد. هیوندای اعلام کرده که این سیستم اولین نمونه‌ موجود در این صنعت است که هر 2 طرف خودرو را برای نمایش نقاط کور، پوشش می‌دهد.

هیوندا نکسو هیدروژنی
جابه‌جایی نورسیده هیوندای، بر عهده سیستم پیشرانه‎ای با توان ۱۶۱ اسب بخار و 394 نیوتن‎متر است. در مدل توسان شاهد توان 134 اسب‌بخار و گشتاور حدود 300 نیوتن‎متر بودیم. پیشرانه جدید امکان رسیدن خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 9.5 ثانیه فراهم می‌کند که در مقایسه با مدل توسان 3 ثانیه کم‎تر است. گفته می‎شود سیستم انتقال نیرو جدید دوام بیش‌تری دارد و در برابر دمای تا منفی 29 درجه سانتیگراد و مثبت 49 درجه سانتیگراد مقاوم است.

نویسنده : پیمان نامجو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

خبرهای جدید از خودرو خودران شرکت اپل

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

برندگان رقابت آکادمی مهندسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!