پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نکسو هیدروژنی

هیوندای نکسو هیدروژنی 2019 رونمایی شد

هیوندای هم‌چنان در توسعه موتورهای پیل‌سوختی هیدروژنی پیشگام است. در نمایشگاهCES  2018، این خودروساز از شاسی‌بلند NEXO که خودرو پیل‌سوختی نسل جدید خوانده می‎شود، رونمایی کرد که به شرح آن خواهیم پرداخت. این خودرو الکتریکی با ظاهر و فن‎آوری به‌روزرسانی شده شامل جدید‌ترین قابلیت‌ها و سیستم‌های کمکی راننده‌‌ هیوندای، افزایش قدرت و گشتاور، مصرف سوخت […]

امیر
دوشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۶

هیوندای هم‌چنان در توسعه موتورهای پیل‌سوختی هیدروژنی پیشگام است. در نمایشگاهCES  2018، این خودروساز از شاسی‌بلند NEXO که خودرو پیل‌سوختی نسل جدید خوانده می‎شود، رونمایی کرد که به شرح آن خواهیم پرداخت.

این خودرو الکتریکی با ظاهر و فن‎آوری به‌روزرسانی شده شامل جدید‌ترین قابلیت‌ها و سیستم‌های کمکی راننده‌‌ هیوندای، افزایش قدرت و گشتاور، مصرف سوخت بهبود یافته، سوخت‌گیری در مدت زمان تنها 5 دقیقه‎ و برد 370 مایل (596 کیلومتر)، جایگزین نمونه‌ پیل‌‌سوختی توسان می‎شود. نکسو اواخر سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای نکسو
طراحی متفاوت اما جالب نکسو، آن را از مدل قبلی خود متمایز می‎کند. این طراحی متفاوت به لطف چرا‎غ‎های جلوی مجزا شبیه به مدل کونا (Kona)، قالپاق‎های بزرگ چندپره‎ای با لاستیک‎‎های باریک و کشیده و دستگیره‎های در کشویی ایجاد شده است. تنها با یک نگاه می‎توان متوجه تغییر شمایل نکسو شد. در واقع هیوندای در این مدل، زبان طراحی خود را تغییر داده است و به سبک و سیاق امروزی نزدیک‎تر شده است. چراغ‌های باریک و کشیده جلو در کنار چراغ‌های مه‌شکن بزرگ و جلوپنجره‌ عظیم با زوایای تیز، ظاهری تهاجمی و تا حدودی خشن به نکسو بخشیده است. از طرف دیگر، در بخش انتهایی خودرو با طراحی ساده‌تری روبه‌رو هستیم.

هیوندای نکسو هیدروژنی
حس و حال لوکس بدنه، به درون کابین هم سرایت کرده است. درون کابین یک نمایش‌گر دیجیتال بزرگ، صفحه نمایش اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‎های پایه‎بلند فشاری و کنسول مرکزی کشیده، قرار گرفته است. نمایش‌گر نقاط کور خودرو نیز قسمت عقب و طرفین خودرو را هنگام تغییر خط نمایش می‌دهد. هیوندای اعلام کرده که این سیستم اولین نمونه‌ موجود در این صنعت است که هر 2 طرف خودرو را برای نمایش نقاط کور، پوشش می‌دهد.

هیوندا نکسو هیدروژنی
جابه‌جایی نورسیده هیوندای، بر عهده سیستم پیشرانه‎ای با توان ۱۶۱ اسب بخار و 394 نیوتن‎متر است. در مدل توسان شاهد توان 134 اسب‌بخار و گشتاور حدود 300 نیوتن‎متر بودیم. پیشرانه جدید امکان رسیدن خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 9.5 ثانیه فراهم می‌کند که در مقایسه با مدل توسان 3 ثانیه کم‎تر است. گفته می‎شود سیستم انتقال نیرو جدید دوام بیش‌تری دارد و در برابر دمای تا منفی 29 درجه سانتیگراد و مثبت 49 درجه سانتیگراد مقاوم است.

نویسنده : پیمان نامجو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

خبرهای جدید از خودرو خودران شرکت اپل

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

برندگان رقابت آکادمی مهندسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی