دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با جوان خودرو گفت: 13 مورد از استانداردهای خودرویی مدنظر سازمان استاندارد در اروپا هم لازم الاجرا نیست! احمدنعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این خصوص در گفتوگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: از مجموع 85 استاندارد لازم الاجرا،13 مورد آن حتی در اروپا جزو استانداردهای اجباری نیستند و […]
احمدنعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این خصوص در گفتوگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: از مجموع 85 استاندارد لازم الاجرا،13 مورد آن حتی در اروپا جزو استانداردهای اجباری نیستند و حتی خودروسازان اروپایی نیز ملزم به رعایت آن ها نشده اند اما سازمان ملی استاندارد ایران اصرار دارد در خصوص خودروهای داخلی حتما رعایت شود.
وی ادامه داد: برخی از استانداردهای مدنظر هم زیرساختش برای انجام وجود ندارد مثلا حس گر حرکت بین خطوط بر فرض که بر روی خودرویی هم نصب شود اما جاده های کشور خط کشی درستی ندارند و به جای کمک به راننده برای او مشکل ساز خواهند شد و بطور کلی رعایت برخی از استانداردها مقدور نیست.
نعمت بخش تصریح کرد: رعایت برخی استانداردها منجر به افزایش قیمت خودروها و برهم خوردن تعادل بازار خواهد شد وقیمت خودروها حدود 8 میلیون تومان بیشتر می شود ضمن اینکه بسیاری از خودروها این استانداردها را پاس نمی کنند و باید از چرخه تولید خارج شوند.
دبیر انجمن خودروسازان در مورد جایگزینی خودروها به جای خودروهایی که از چرخه تولید کنارگذاشته می شوند گفت: اقداماتی توسط خودروسازان صورت گرفته اما باید توجه داشت که با رعایت استانداردهای مدنظر حدود 1 میلیون خودرو از چرخه تولید حذف می شوند و حتی خودروهایی مانند ال90 هم این استانداردها را پاس نمیکنند.
وی با اشاره به اینکه هنوز اعمال این استانداردها قطعی نشده است گفت: قرار است در روزهای آتی جلسه ای با حضور فعالان خودروسازی و رئیس سازمان استاندارد در خصوص رعایت استانداردها برگزار شود و تصمیم نهایی اخذ شود.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید