اگر روی برند مرسدسبنز تعصب دارید و با بودجه محدود خرید خودرو دستدوم را به صفر کیلومتر ترجیح میدهید، مرسدس بنز C کلاس اتاق W203 میتواند انتخابی جذاب پیشرویتان باشد. پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند این نسل مرسدس بنز C کلاس از سال 2000 تا 2007 تولید میشد و از اولین بنزهایی بود […]
پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند
این نسل مرسدس بنز C کلاس از سال 2000 تا 2007 تولید میشد و از اولین بنزهایی بود که توسط «ستاره ایران» به کشور وارد شد. استفاده از این مدل بنز در ناوگان پلیس راهور و نیرو انتظامی باعث شد تا این نسل C کلاس در بازار ایران به پلیسی معروف شود. طراحی این مدل هماهنگ و اصیل است، اما در مقابل مدلهای جدیدش کهنه و از مد افتاده به نظر میرسد.
مهمترین نکته در ساختار C کلاس، ترکیب ویژگیهای لوکس و اسپرت است. موردی که حتی در لوکسترین تیپاش یعنی الگانس هم به چشم میخورد. این نسل C کلاس در انواع مدلهای C200 ، C230 و C240 در بازار ایران عرضه شده است. این مدلها از نظر فنی تفاوتهایی با یکدیگر دارند. C200 در مدلهای 2005 و 2006 در بازار خودروهای دستدوم یافت میشود. همچنین C230 نیز بیشتر در مدل 2007 در بازار ایران حضور دارد و اگر بودجه محدودتری دارید میتوانید سراغ C240 بروید که بیشتر در مدلهای 2002 و 2003 یافت میشود. در این میان 2 گزینه اول بیشترین فراوانی را در بازار دارد و C200 با توجه به قیمت پایینتر طرفداران بیشتری دارد.
در زمان تولید میتوانستید این مدل بنز را در انواع تیپها از جمله الگانس، کلاسیک، اونگارد و اسپرت پکیج سفارش دهید. 2 تیپ آخر ویرایشهای اسپرتتر مرسدس بنز C کلاس هستند که با امکانات متفاوت، جزییات ظاهری متفاوت و پوشش تیره و اسپرتتر کابین از مدلهای لوکستر متمایز میشوند. نسخه الگانس با تریم کابین روشن و ویژگیهای به قول معروف پیرمردیتر! لوکسترین و سنگینترین تیپ این نسل C کلاس بهشمار میرود. تیپ کلاسیک نیز مدل پایه با حداقل امکانات است که البته در بازار ایران چندان طرفدار ندارد.
به لطف فاصله محوری 2.75 متری، فضای کابین خانوادگی و مناسب است. البته در صندلیهای عقب کمی مشکل محدودیت فضای پا به چشم میخورد. صندلیها اما راحت هستند و در نسخه فولآپشن با چرم پوشیده شدهاند. کیفیت و دوام مناسب متریال کابین حالا پس از گذشت بیش از 10 سال از عمر این اتاق خودش را نشان میدهد. اما اگر توجه زیادی به جزییات دارید و مشکلپسند هستید، باید هزینهای را برای ترمیم و نوسازی برخی قطعات پلاستیکی کابین کنار بگذارید. نسخههای فولآپشن از امکاناتی همچون تنظیم برقی صندلیهای جلو و تجهیز صندلیهای این قسمت به سیستم حافظه و گرمکن، تهویه اتوماتیک 2 نقطهای، سانروف برقی، کروزکنترل، سنسور پارک و نمایشگر مرکزی بهره میبرند و از این نظر باید گفت C کلاس از آن دستدومهایی است که با قیمت معقول، امکانات و پرستیژ مناسبی را در اختیارتان قرار میدهد.
بیشتر مدلهای این نسل C کلاس در ایران با پسوند کمپرسور شناخته میشوند. کمپرسور نشان از مجهز شدن پیشرانه به سوپرشارژر دارد که در نسلهای بعدی با توربوشارژر جایگزین شد. C200 بهعنوان یکی از رایجترین نمونهها، از پیشرانه 1.8 لیتری برخوردار است که تواناش به 161 اسببخار در 5500 دور میرسد و نکته جذاب این خودرو اینجاست که گشتاور 240 نیوتنمتریاش به محور عقب منتقل میشود و میتواند سرگرمکننده باشد. البته این را هم فراموش نکنید که این نسل مرسدس بنز C کلاس پس از سالها کارکرد از نفس افتاده و باید هزینههای بالای تعمیر و نگهداری یک خودرو آلمانی را نیز به جان بخرید. اما در کل باید گفت عملکرد و کشش پیشرانه C200 تفاوتی با پیشرانههای 6 سیلندر ندارد. پیشرانه سدان کوچک بنز با گیرباکس 5 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی جفت میشود. از شایعترین ایرادهای این اتاق بنز باید به اخلال در عملکرد سوپرشارژرها، اشکال در سیستم ورود بدون کلید و نقص در گیرباکس اشاره کرد.
پیشنهاد جوان خودرو
با بودجه حدود 500 میلیون تومانی، انتخاب بنز C کلاس W203 به جای خودروهای چینی، می تواند اتفاق جذابی باشد. C کلاس سواری مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد و کاملا اصیل است. اما هنگام خرید آن حتما باید به این نکته که پیش از این مورد استفاده در ناوان پلیس نبوده باشد دقت کنید. همچنین باید هزینه های بالای نگهداری یک خودرو آلمانی از مد افتاده را هم به جان بخرید.
کلاس: سدان متوسط
پیشرانه: 4 سیلندر سوپرشارژ
حجم موتور: 1796 سیسی
قدرت: 161 اسببخار در 5500 دوربردقیقه
گشتاور: 240 نیوتنمتر در 3000 تا 4000 دور
گیرباکس: 5 سرعته اتوماتیک
وزن خالص: 1426 کیلوگرم
میانگین مصرف سوخت (برای نمونه صفر کیلومتر) : 8.4 تا 8.9 لیتر
شتاب صفرتاصد کیلومتر (برای نمونه صفر کیلومتر): 9.3 ثانیه
ویژگیهای منفی
صداهای اضافه داشبورد جلو بعد از چندین سال کارکرد
اخلال در سیستم سوپرشارژ
خرابی در سیستم ورود بدون کلید
هزینه های بالای نگهداری
ویژگیهای مثبت
امکانات مناسب
اصالت طراحی و برند و جذاب در مقابل قیمت پرداختی
سواری مناسب
پوشش چرمی صندلی ها، آیینه های جانبی برقی، سانروف برقی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، حافظه صندلی راننده،سیستم ورود بدون کلید،سنسور پارک، کروز کنترل، تهویه دیجیتال
سلام بنز سوار شدن عتیاد میاره ازش پیاده شدن سخته ولی به بخاطر حهزینه بالای این ماشین باید پیاده بشی
از بنز پیاده شدن مثل جدا شدن از خانواده است
پس سوار نه شو که مثل من پیاده بشی
هرکخ طاووس خواهد جور هندوستان کشد بهترین بودن هم الکی به دست نمیاد مثل مرسدس بنز که بهترین هست و در اوج مثل کادیلاک که اونم بهترین هست و در اوج قله
شما وقتی بنز میخری فقط یک خودرو رو نخریدی بلکه یک هویت یک برند و یک اصالت رو خریدی و این چیزیست که این برند رو متمایز میکنه …
من یه c320 کم کارکرد آوانگارد دارم که مال سال ۲۰۰۰ هست کم خرج خوش سواری گیربکس عالی با یه کمری صفر هم عوضش نمیکنم شتاب هم حدود ۶ ثانیه