پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

carplay apple

تکنولوژی CarPlay و Android Auto در آینده خودرو

یکی از امکانات و تکنولوژی جدید در خودروهای امروزی دو امکان جالب به نام CarPlay شرکت اپل و Android Auto می باشد که نقش موثری در آینده خودروها دارد که در ادامه به بررسی جزئیات آن در بازار خودروها می پردازیم. تحقیقات جدید شرکت استراتژی آنالیتیکس ثابت کرده که وابستگی رانندگان به امکانات تلفن‌های هوشمند […]

امیر
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

یکی از امکانات و تکنولوژی جدید در خودروهای امروزی دو امکان جالب به نام CarPlay شرکت اپل و Android Auto می باشد که نقش موثری در آینده خودروها دارد که در ادامه به بررسی جزئیات آن در بازار خودروها می پردازیم.

تحقیقات جدید شرکت استراتژی آنالیتیکس ثابت کرده که وابستگی رانندگان به امکانات تلفن‌های هوشمند حین رانندگی، این روزها شدت بیشتری به خود گرفته و در حال افزایش است. به گزارش این شرکت تحلیلگر آماری، رانندگان امروزی بیشتر از گذشته به استفاده از سرویس‌هایی همچون CarPlay اپل و Android Auto علاقه نشان می‌دهند.

استراتژی آنالیتیکس عقیده دارد که سادگی استفاده، نقش مؤثری در افزایش این استقبال ایفا کرده و در حال حاضر بسیاری از رانندگان سرویس‌های این چنینی را برای مقاصدی مثل مسیریابی و دسترسی آسان به محتوای چندرسانه‌ای ترجیح می‌دهند. همچنین تحقیقات می‌گوید که وجود این سرویس‌های مبتنی بر تلفن‌ هوشمند در برندهای مختلف خودرو، در آینده به ملاک مهمی برای ارزش‌گذاری و خرید برای مشتریان تبدیل خواهد شد.

carplay apple

اما سؤال اینجاست که این موضوع در آینده چه تأثیری بر کار شرکت‌های خودروسازی می‌گذارد؟ به عقیده استراتژی آنالیتیکس، خودروهای مجهز به سیستم‌هایی همچون CarPlay و Android Auto در آینده مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهند کرد. در واقع همین خصوصیت به تنهایی می‌تواند مشتریان جدیدی را برای خودروسازها به ارمغان بیاورد.

خودروهای مجهز به CarPlay و Android Auto در آینده مشتریان بیشتری را جلب خواهند کرد

نکته دیگر، میزان کارایی این سیستم‌ها (که از آن‌ها با عنوان سرویس‌های Smartphone Mirroring هم یاد می‌شود) در خودروهاست. بعضی خودروهای موجود در بازار تعامل چندان جالبی با سرویس‌های CarPlay و Android Auto ندارند و این باعث می‌شود که کاربرد زیادی برای راننده نداشته باشند.

andriod auto

همین موضوع هم می‌تواند به پاشنه آشیل شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده و در آینده عاملی برای از دست رفتن مشتریان قدیمی آن‌ها باشد. با توجه به این موضوع، استراتژی آنالیتیکس توصیه می‌کند که کارخانه‌های خودروسازی می‌بایست اهمیت بیشتری برای نحوه تعامل خودروهای خود با سیستم‌های مبتنی بر تلفن‌ هوشمند قائل شده و سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام بدهند.

طی سال‌های اخیر، سیلی از قابلیت‌های جدید و کاربردی روانه سرویس‌های مخصوص خودروی اپل و گوگل شده که یقینا نحوه به‌کارگیری آن‌ها تأثیر بسیار مهمی بر فروش آینده کارخانجات خودروسازی خواهد گذاشت. با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت‌های خودروسازی زودتر از سایر رقبا می‌توانند بیشترین سهم را از این بازار رو به رشد در آینده تصاحب کنند.

منبع : دیجیاتو

اسکنر جاده، تکنولوژی جدید راهداری

تکنولوژی پیشتاز ب ام و برای رابط های کاربری

کنترل صوتی خودروهای ب ام و فصلی جدید در تکنولوژی

فورد موندئو با تکنولوژی کاهش سروصدا ،پریمیوم می شود

سبقت آسان و ایمن با تکنولوژی EYES

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی