پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرینت 3 بعدی

نوآوری جنرال موتورز در استفاده از قطعات ساخته شده بوسیله پرینت سه بعدی

کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده است که قصد دارد 20 محصول الکتریکی جدید در طی 5 سال آینده به بازار امریکا معرفی کند. در راستای رسیدن به این هدف کمپانی جنرال موتورز از قطعات جدید استفاده خواهد کرد که با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته خواهند شد. کمپانی جنرال موتورز که رابطه نزدیکی با کمپانی […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده است که قصد دارد 20 محصول الکتریکی جدید در طی 5 سال آینده به بازار امریکا معرفی کند. در راستای رسیدن به این هدف کمپانی جنرال موتورز از قطعات جدید استفاده خواهد کرد که با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته خواهند شد.

کمپانی جنرال موتورز که رابطه نزدیکی با کمپانی Auto Desk ( سازنده نرم افزار اتوکد) دارد قصد دارد با کمک این شرکت کار طراحی و ساخت این قطعات را آغاز کند. سال گذشته کمپانی فورد اعلام کرد که برای اولین بار قطعات پرینت شده را تست کرده است و آمادگی لازم برای ساخت قطعات با تکنولوژی پرینت سه بعدی را دارد. این در حالی بود که کمپانی جنرال موتورز هم مشغول به ساخت قطعات پرینت شده برای خودرو های پروتوتایپ خود بود. در اینصورت کمپانی جنرال موتورز به اولین سازنده قطعات پرینت شده تبدیل می شود که به گفته Kevin Quinn پیش بینی می شود تا 1 سال آینده وارد بازار شوند. کمپانی جنرال موتورز برای کنترل کیفیت سیستم پرینت سه بعدی, یک براکت برای صندلی بوسیله پرینت سه بعدی ساخته است که مشاهدات نشان داده که 40 درصد از براکت های دیگر سبک تر و 20 درصد مقاوم تر است. هم چنین براکت اصلی از 8 قسمت مختلف تشکیل شده است در حالی که براکت پرینت شده از یک واحد یک پارچه ساخته شده است. کمپانی جنرال موتورز معنقد است که استفاده از سیستم پرینت سه بعدی می تواند در آینده در مصرف و هزینه ساخت قطعات صرفه جویی کند. این تکنولوژی در ابتدا برای تست و ساخت قطعات برای خودرو های مسابقه ای جنرال موتورز استفاده خواهد شد اما کمپانی معتقد است تا 5 سال آینده بتواند قطعات پرینت شده را در تیراژ بالا تولید کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

استفاده از سیستم دوربین عقب در تمامی خودرو های موجود در بازار آمریکا الزامی شد

بررسی سیستم های به کار رفته در خودرو های متصل به شبکه های اینترنتی

محصولات تویوتا از سال 2025 باهم ارتباط برقرار می کنند!

قطعات یدکی تقلبی، بلای جان مردم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی