پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم هوشمند شاسی بوز (2)

انقلابی جدید در ساخت سیستم های زیر بندی/ خودرویی که از روی موانع می پرد!

نزدیک به دو دهه از معرفی سیستم زیر بندی جادویی الکترو مگنتیکی کمپانی بوز که در ساخت سیستم های صوتی هم فعالیت دارد می گذرد. اکنون این سیستم توسط شرکت Clearmotion خریداری شده است و قرار است به تولید با تیراژ بالا برسد. در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم یک زیر بندی پیشرفته […]

ارشیا
سه شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۷

نزدیک به دو دهه از معرفی سیستم زیر بندی جادویی الکترو مگنتیکی کمپانی بوز که در ساخت سیستم های صوتی هم فعالیت دارد می گذرد. اکنون این سیستم توسط شرکت Clearmotion خریداری شده است و قرار است به تولید با تیراژ بالا برسد.

در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم یک زیر بندی پیشرفته توسط کمپانی بوز معرفی شد. در آن سالها این سیستم بر روی خودروی لکسوس LS400 تست شد که نتیجه آن فوق العاده بود. این تست ها شامل عبور از روی سرعت گیر, عبور از دست انداز ها و حرکت در پیچ ها بود. این خودرو هنگام عبور از دست انداز ها و چاله ها عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد به طوری که انگار اصلن چاله ای وجود نداشته است!.

سیستم هوشمند شاسی بوز (1)

در هنگام عبور از چاله ها و دست انداز ها تنها چرخ خودرو ضربه ها را متحمل می شد و ارتعاشی به اتاق خودرو وارد نمی شد. این سیستم در آن سال ها به Project Sound معروف بود. در آن سال ها به دلیل هزینه های بالای ساخت این شاسی و وزن سنگین آنها, تولیدشان به تیراژ بالا نرسید. اما اکنون این سیستم توسط یک شرکت سازنده سیستم های Active suspension به نام ClearMotion خریداری شده است.

سیستم هوشمند شاسی بوز3

به گفته رئیس کمپانی ClearMotion , تاکنون تنها 5 کمپانی خودرو سازی از طرح ساخت مجدد این سیستم حمایت کردند. این سیستم که نام جدید ((سیستم دیجیتالی شاسی)) گرفته است در سال 2019 در تیراژ پایین و برای خودروهایی با ابعاد کوچک ساخته خواهد شد. انتظار می رود تا سال 2020 این سیستم به تولید در تعداد بالا برسد.

سیستم هوشمند شاسی بوز4

اولین بار این سیستم توسط امار بوز, رئیس کمپانی بوز با ایده حذف استفاده از کمک فنر و بکارگیری چند موتور خطی به جای آنها, ساخته شد. این موتور ها با استفاده از داده های خوانده شد توسط سنسورهای جاده ای عملکرد مناسب را از خود نشان می دادند.

سیستم هوشمند شاسی بوز

سیستم های Active suspension امروزه در بسیاری از خودرو های مدرن به کار می رود اما استفاده از سیستم شاسی دیجیتالی, یک سر و گردن فراتر از سیستم های فعلی خواهد بود. سیستمی که در آن چرخ های خودرو در هنگام عبور از چاله ها به صورت هوشمند بالا می روند و اتاق خودرو تکان نخواهد خورد. اما شاید غیر قابل باور باشد که یک خودرو بتواند در هنگام عبور از موانع, بتواند از روی آن بپرد. اما نمونه پروتوتایپ لکسوس در سال 2005 از این قابلیت برخوردار بود که به نوعی غیر قابل باور است. علاوه بر این کمپانی ClearMotion فیلمی جدید از خودرو ب ام و سری 5 با شاسی هوشمند منتشر کرده است تا قابلیت های این سیستم را به رخ بکشد. فیلم های این تست را می توانید در کانال تلگرام جوان خودرو مشاهده کنید.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

تکنولوژی جدید میشلن برای ساخت تایر/ لاستیک های تخت بدون باد!

تکنولوژی به سبک DS

نوآوری جنرال موتورز در استفاده از قطعات ساخته شده بوسیله پرینت سه بعدی

استفاده از سیستم دوربین عقب در تمامی خودرو های موجود در بازار آمریکا الزامی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی