پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه کادیلاک ats و فورد موستانگ

رقیب‌تراشی برای اسب بداخلاق/ مقایسه کادیلاک ATS 2.0T و فورد ماستنگ اکوبوست ۲۰۱۸

اگر در دوران نوجوانی و جوانی زیاد شیطنت می‌کردید و فرزند سربه‌راهی نبودید، حتما تجربه مقایسه شدن با فرزند هم‌سن‌وسالتان از یک خانواده دیگر را داشته‌اید! پدر و مادرتان به شما می‌گفتند از فلانی یاد بگیر، ببین چقدر موقر است، چقدر لباس‌های متناسبی می‌پوشد. اما شما همیشه می‌خواستید خودتان باشید، لباس راحتی که دوست دارید […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

اگر در دوران نوجوانی و جوانی زیاد شیطنت می‌کردید و فرزند سربه‌راهی نبودید، حتما تجربه مقایسه شدن با فرزند هم‌سن‌وسالتان از یک خانواده دیگر را داشته‌اید! پدر و مادرتان به شما می‌گفتند از فلانی یاد بگیر، ببین چقدر موقر است، چقدر لباس‌های متناسبی می‌پوشد. اما شما همیشه می‌خواستید خودتان باشید، لباس راحتی که دوست دارید بپوشید و لذت ببرید. پس همیشه مورد سرزنش قرار می‌گرفتید. اما این‌بار داستان متفاوت است. یکی از همین به‌اصطلاح بچه‌مثبت‌های اتوکشیده را با یک رقیب پررو و سرکش در میدان رقابت در مقابل یکدیگر قرار داده‌ایم. این‌جا دنیای ماشین‌بازی است و برخلاف آن فضای خانوادگی که متصور شدیم، هرچه باحال‌تر و سرکش‌تر باشید، بیش‌تر موردتوجه قرار می‌گیرید و از شما تعریف می‌شود. آن‌هم در دنیای خودروهای کوپه و اسپرت که این پارامتر به‌عنوان اولویت اصلی خریداران مطرح می‌شود. پس اگر به خاطر شیطنت‌هایتان سرزنش شده‌اید و همیشه با یک بچه اتوکشیده و مرتب مقایسه‌تان کرده‌اند، این‌جا فرصت مناسبی است تا دق و دلی‌های‌تان را خالی کنید و در میدان رقابت با مشت به صورت‌اش بکوبید! فورد ماستنگ اکوبوست همان بچه سرکش و شرور است که حالا در مقابل کادیلاک ATS 2.0T توربو قرار گرفته و می‌خواهد انتقام همه بچه باحال‌ها را ازین پسر اتوکشیده بگیرد!

جوان خودرو بررسی می‌کند

مقایسه کادیلاک ats و فورد موستانگ

اسپرت و خشن

همان‌طور که از ظاهرش پیداست، جوان شرور و سرکش قصه ما، فورد ماستنگ اکوبوست ۲۰۱۸ است. فراموش نکنید که سابقه ماستنگ به دهه ۶۰ میلادی بازمی‌گردد. همان پونی‌ ارزان‌قیمت و وحشی آمریکایی که حسابی طرفدار داشت و نوجوان‌ها هم‌چون یک سوپراستار، عکس‌اش را به در و دیوار اتاق‌شان می‌چسباندند. پس کمی خنده‌دار است اگر بخواهیم سابقه ماستنگ را با کادیلاک ATS مقایسه کنیم.

کادیلاک ats

ATS برای متنوع شدن سبد محصولات کادیلاک، از سال ۲۰۱۲ به خانواده جنرال‌موتورز اضافه شد و تا امروز نقش جایگزینی برای مدل ناموفق BLS را بازی کرده است. البته ATS کوپه همیشه مثل مدلی که می‌بینید سربه‌راه و قابل کنترل نیست. اگر می‌خواهید اوج هیجان را کادیلاک ATS تجربه کنید، باید سراغ مدل V بروید که کارنامه‌اش در دنیای سوپراسپرت‌ها بررسی می‌شود. اما در این‌جا ما استفاده از موتورهای کوچک و کم‌مصرف را انتخاب کرده‌ایم و بهتر است بگوییم، کوپه‌های پیش‌رو ما بیش‌تر از انواع قدرتمندتر با موتورهای حجیم‌تر و قابلیت‌‌های حرکتی چشم‌گیر‌تر به درد استفاده روزمره و خیابان‌های پرترافیک می‌خورند.

فورد موستانگ

البته ماستنگ اکوبوست مورد بررسی نسخه کامل و فول‌آپشن پریمیوم است که ۳۹ هزار و ۸۸۰ دلار قیمت دارد. با این پول می‌توانید سراغ مدل ۸ سیلندر GT با تجهیزات پایه بروید. این در حالی است که مدل پایه اکوبوست ۲۶ هزار و ۴۸۵ دلار قیمت دارد. اما در مقابل کادیلاک برای نسخه پایه ATS کوپه از شما ۳۹ هزار و ۴۹۰ دلار می‌گیرد. اما درمجموع باید گفت این ۲ بسیار شبیه یکدیگر هستند. البته کادیلاک کوچک‌تر و حدود ۳۰۰ پوند از ماستنگ سبک‌تر است و رانندگی آن هیجان کنترل شده‌تری نسبت به ماستنگ دارد. این شخصیت را در ظاهر این ۲ کوپه آمریکایی نیز می‌توانید ببینید. ماستنگ ظاهری به مراتب خشن‌تر و اسپرت‌تر دارد. مخصوصا در مدل ۲۰۱۸ که چراغ‌های جلو باریک‌تر شده و جلوپنجره بزرگ‌تر شده است.

مقایسه کادیلاک ats و فورد موستانگ

در مقابل کادیلاک در طراحی ATS کاملا به سنت‌های لوکس خود پایبند مانده و به هر نقطه از بدنه که چشم می‌اندازید، ویژگی‌های لوکس نسبت به خصوصیات اسپرتی می‌چربند. این تفاوت شخصیتی داخل کابین با غلظت بیش‌تری به چشم می‌خورد. کابین کادیلاک به مراتب لوکس‌تر از ماستنگ طراحی شده. اما حال‌وهوای کابین ماستنگ بیش‌تر نظر علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و هیجانی را به خود جلب می‌کند.

 

 

هیجان مارپیچی

پیش از شروع رانندگی با ماستنگ اکوبوست، اگر بفهمید به جای موتور ۸ سیلندر همیشگی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری سود می‌برد، آن‌قدر ناامید می‌شوید که بهتر است بگوییم به جای این‌که حالتان شبیه کسی شود که آب سرد روی سرش ریخته‌اند، حال و روز کسی را دارید که با سطل آب سرد بر سرش کوبیده‌اند! اما زود قضاوت نکنید. فقط کافی است بفهمید نسخه اکوبوست در شتاب اولیه تنها یک ثانیه از مدل GT کندتر است و یک ثانیه بیش‌تر از مدل ۸ سیلندر برای پیمودن مسیر یک چهارم مایل زمان می‌خواهد.

فورد موستانگ

همه اینها در حالی است که اکوبوست مصرف سوخت به مراتب پایین‌تری از مدل GT دارد و کاهش وزن ۷۳.۵ کیلوگرمی را تجربه کرده که به حرکت سریع‌تر در مسیرهای باریک و مارپیچ کمک می‌کند. اکوبوست به‌طور شگفت‌انگیزی خوب است و اگر از صدای دلسردکننده پیشرانه‌اش که اصلا با ذات ماسل‌های آمریکایی هم‌خوانی ندارد، فاکتور بگیرید، به سرعت به آن علاقه‌مند خواهید شد. مشتاقانه وارد پیچ می‌شود و با سربلندی از آنها خارج می‌شود. در کل باید گفت اکوبوست تعادلی میان سطح پرفورمنس و تجهیزات رفاهی به‌شمار می‌رود.

کادیلاک ats

البته به شما توصیه می‌کنیم تا آشنایی کامل با این کوپه سرکش، سیستم کنترل پایداری را روشن نگه دارید. در این مدل فول‌آپشن از صفحه نشان‌دهنده سرعت دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی استفاده شده که گرافیک جذابی دارد و در حالت‌های مختلف رانندگی تغییر رنگ می‌دهد. وسعت تغییرات مدل ۲۰۱۸ داخل کابین کم‌تر است و از معدود مواردی مثل حساسیت بیش‌تر صفحه نمایش مرکزی با قابلیت کنترل از روی فرمان و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی سینک۳، صندلی‌های قابل ستایش و نرم که در پیچ‌ها حمایت کافی از بدن دارند اشاره کرد.

در مقابل کادیلاک ATS نیز کوپه کامل و راحتی نشان می‌دهد. کیفیت ساخت کابین‌اش در بعضی قسمت‌ها از ماستنگ بهتر است. البته شاید کابین آن مثل ماستنگ سرگرم‌تان نکند و بیش‌تر باب‌میل پیرمردها باشد. ATS بر پایه پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفا (جنرال‌موتورز) شکل گرفته و به‌عنوان یک کوپه سطح لوکس، یکی از متعادل‌ترین کادیلاک‌هاست. ATS از یک شاسی فوق‌العاده بهره می‌برد، اما تایرهای‌ ۴ فصل کانتیننتال چندان با این ترکیب هماهنگ نیستند و روی هندلینگ و مانورپذیری تاثیر می‌گذارند.

بلوک مشترک

پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژ ماستنگ اکوبوست بلوک مشترکی با فورد فوکوس RS دارد. این پیشرانه ۳۱۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور تولید می‌کند و ماکزیمم گشتاورش به ۴۷۴ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور می‌رسد. در مقابل پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ کادیلاک ۲۷۲ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور تولید می‌کند و گشتاورش از ماستنگ کم‌تر است. همین ویژگی‌های باعث شده تا کادیلاک ۵.۶ ثانیه زمان بخواهید تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. درحالی‌که ماستنگ ظرف ۵.۳ ثانیه به این سرعت می‌رسد. هم‌چنین ماستنگ مسیر یک چهارم مایل را در ۱۳.۷ ثانیه و با سرعت ۱۵۶.۴ کیلومتر طی می‌کند، درحالی‌که کادیلاک برای پیمودن این مسیر به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد و در انتهای آن سرعت‌اش به ۹۸.۶ مایل می‌رسد.

محدودیت نامحدود

برتری ماستنگ نسبت به ATS تنها به توان خروجی پیشرانه محدود نمی‌شود. گیرباکس ۱۰ سرعته جدید ماستنگ و افزایش گشتاور ۴۱ نیوتن متری‌اش نسبت به قبل، برگ برنده‌اش در این رقابت به‌شمار می‌رود. ماستنگ با این گیرباکس خیلی سریع دور بر می‌دارد و در دورهای پایین به آسانی آرام می‌گیرد. در کل باید گفت عملکرد گیرباکس‌اش عالی است و در شرایط مختلف با پیشرانه هماهنگ است. این گیرباکس همواره آماده است بیش‌ترین گشتاور را هنگام خروج از پیچ‌ها با شتاب بیش‌تر فراهم کند. در مقابل کادیلاک به گیرباکس ۸ سرعته مجهز شده از نظر عملکرد برعکس ماستنگ نشان می‌دهد و برای رانندگی سریع نمی‌توانید مسئولیت تعویض دنده را به کلی به گیرباکس واگذار کنید و باید سراغ پدال شیفترها بروید و خودتان دست به کار شوید.

عملکرد تهاجمی

عملکرد تهاجمی دیفرانسیل لغزش محدود ماستنگ در شروع حرکت جلب توجه می‌کند و کمی انحراف از مسیر با آن اجتناب‌ناپذیر است. نکته عجیب‌تر این‌جاست که اکوبوست لانچ کنترل ندارد و برای لانچ خوب باید دور موتور را تا ۱۵۰۰ افزایش دهید. برخلاف کادیلاک، چسبندگی تایرهای پیرلی P,ZERO ماستنگ به چسبندگی بیش‌تر کمک می‌کند. اما با وجود گشتاور ۴۷۴.۵ نیوتن‌متری، پیچ زدن با اکوبوست مهارت کافی می‌خواهد، چراکه با یک اشاره اشتباه‌ساز خودش را می‌زند و برای جمع‌کردن‌اش حسابی به دردسر می‌افتید. ماستنگ در این مدل فول‌آپشن از کمک فنرهای مغناطیسی MAGNE RIDE بهره می‌برد که در پکیج پرفورمنس با قیمت ۱۶۹۵ دلار می‌توانید انتخاب کنید.

فورد موستانگ

گروه BWI از ۲ سال پیش شروع به تقویت این کمک‌فنرها کرده و حاصل کار هم واقعا قابل‌قبول است. برای این‌که رانندگی آسان‌تری داشته باشید، بهتر است از فعال کردن حالت اسپرت‌پلاس و ریس اجتناب کنید. در این ۲ حالت کنترل خودرو تا حدی سخت‌تر است. پاسخ پیشرانه به پدال گاز بسیار دقیق‌تر و غربیلک فرمان به مراتب سنگین‌تر از حالت عادی می‌شود. در این ۲ حالت، قابلیت تنظیم فرمان از دسترس خارج می‌شود. در مقابل، حالت‌های اسپرت و کاستوم برای رفت‌وآمدهای روزمره مناسب‌تر نشان می‌دهند. این برنامه‌ها برای رانندگی جدی و هیجان‌انگیز مناسب نیستند. هم‌چنین فقدان تغییر سفتی کمک فنرهای مغناطیسی در این ۲ حالت احساس می‌شود و باید گفت کیفیت سواری اسپرت نیز تا حدی کاهش می‌یابد. تست هندلینگ ماستنگ در اسکیدپد عدد ۰.۹۶ جی را نشان می‌دهد و این عدد در پیچ 8 شکل به ۰.۷۵ جی در بازه زمانی ۲۵.۱ ثانیه می‌رسد. همه اینها نشان می‌دهند که هندلینگ ماستنگ نسبت به قبل تغییر چندانی را تجربه نکرده.

کادیلاک ats

کادیلاک ATS نیز از تعلیق متغیر مغناطیسی بهره می‌برد و به دیفرانسیل لغزش محدود نیز مجهز شده است. کیفیت سواری و هندلینگ‌اش مناسب است، اما روحیه‌اش چندان با رانندگی اسپرت و هیجانی سازگار نیست. البته تقسیم وزن‌اش نسبت به مدل سدان به مراتب بهتر است. ترمزگیری ماستنگ تا حدی قرص‌تر از ATS نشان می‌دهد. ماستنگ اکوبوست ۳۲.۳ متر فضا می‌خواهد تا از سرعت ۹۶ کیلومتر به حالت سکون برسد. این در حالی است که کادیلاک ۸ فوت فضای بیش‌تری برای متوقف شدن می‌خواهد.

مقایسه کادیلاک ats و فورد موستانگ

اسب بدخلق

ماستنگ اکوبوست با نصب پکیج پرفورمنس آن خودرو رام و کم‌هیجانی که انتظار دارید نیست. یک اسب بدخلق است که برای آن‌که بتوانید بهتر از آن سواری بگیرید، نیاز به احترام و رفتار حساب شده‌ای دارد. این همان بچه شروری است که در میدان عمل به خوبی از پس رقیب اتوکشیده‌اش برمی‌آید و در آخر ۲ خط یادگاری روی صورت‌ این پسر کت شلواری و عینکی می‌کشد! اما باید گفت ATS برای افراد محافظه‌کار و باسلیقه کوپه مناسب‌تری است. اما تا حدی باید قید هیجان رانندگی با مدل ۲ لیتری آن را بزنید. اما این به این معنی نیست که کوپه‌ تروفرز و چابکی نباشد.

 

نوشته: میلاد میرعابدینی

 

مرسدس بنز c63 تیونینگ منصوری

آخرین نمونه از دوج دیمن ساخته شد

مقایسه لکسوس NX، ب ام و X1 و DS7 / برگ برنده DS7 در مقایسه با رقبا

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

مقایسه سدان های 100 میلیونی بازار/ کیا سراتو آپشنال بخریم یا پژو 301؟

جت‌ها سینه خیز می‌روند!/ مقایسه ب ام و 740e، جنسیس G90، لکسوس LS500 و لینکلن کانتیننتال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی