بعد از فرجام نامناسب برجام و بد عهدی کشورهای خارجی، برخی رسانه ها از این شرایط سوء استفاده کرده و اقدام به انتشار اخباری نادرست نموده اند. بعد از تعلیق همکاری خودروسازهای فرانسوی و بعضی دیگر از خودروسازهای بزرگ جهان با شرکای ایرانی خود، اخبار نادرستی مبنی بر خروج بعضی برندهای چینی از ایران و […]
در طی روزهای گذشته اشخاصی به اصطلاح كارشناس صنعت خودرو، خبر از خروج برخي برندهاي چيني از بازار ايران و تثبيت موقعيت برند مطبوع خود و نیز سوء استفاده از این موقعیت و بزرگنمایی اغراق آمیز علمی از سطح دانش و تخصص خویش نموده اند و برخی خبرگزاري ها متاسفانه بدون كسب اطلاع دقيق و صرفا جهت جلب مخاطب اين خبر را پوشش داده اند.
به نقل از روابط عمومی کارمانیا ، طبق قوانین عرف و حرفه ای جامعه خبرنگاری چه از نظر تهیه متن خبر و یا تحلیل از سوی نویسنده و چه از نظر انتشار از سوی منتشر کننده خبر (آنلاین و یا رسانه چاپی)، در صورت وجود نمایندگی رسمی در کشور هم نویسنده و هم منتشران خبر موظف به کسب اطلاعات دقیق در مورد چگونگی صحت مطلب شده هستند.
در مورد خبر خروج برندهای خودرویی چینی از بازار ایران، شایعاتی پیرامون بی وای دی ، به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی و شریک تجاری کارمانیا منتشر شد. منتشر کنندگان این خبر نادرست حتي به خودشان زحمت كسب اطلاع از نماينده انحصاري برند بي واي دي در ایران را نداده و براساس حدسيات، خبر از خروج بي واي دي داده اند و قطعا باید پاسخگو باشند.
به گفته خودروسازی کارمانیا، مادامی که دولت چين همراه دولت و نظام ايران است کمپانی بي واي دي مانند گذشته به فعاليت خود در ايران ادامه خواهد داد.
امسال سال حمایت از کالای ایرانی، کارگر ایرانی و بالطبع مصرف کننده ایرانی نام گرفته و همین مساله مسئولیت رسانه ها را در انتشار چنین اخباری بیشتر می کند. در این شرایط و بد عهدی کشورهای خارجی، شرایط بازار خودرو متلاطم است و این اخبار نادرست به ترویج این هرج و مرج و ناسالم شدن جو روانی جامعه کمک می کند.
دیدگاه خود را بنویسید