پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات پس از فروش پرشیا خودرو

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

با ممنوعیت واردات خودرو و وضعیت نامعلوم خودروهای وارداتی داخل کشور، بسیاری از کسانی که خودو وارداتی دارند نسبت به آینده خودروشان نگرانی‌هایی در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات دارد. اما در همین مورد، انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت‌های نمایندگی واردکننده این محصول تا […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

با ممنوعیت واردات خودرو و وضعیت نامعلوم خودروهای وارداتی داخل کشور، بسیاری از کسانی که خودو وارداتی دارند نسبت به آینده خودروشان نگرانی‌هایی در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات دارد. اما در همین مورد، انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت‌های نمایندگی واردکننده این محصول تا ۱۰ سال آینده به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ارائه خواهند کرد.

فرهاد احتشام‌زاد در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات برخی از واردکنندگان خودرو مبنی بر احتمال تعدیل (بیکاری) نیروهای شاغل در این بخش، نگرانی مبنی بر احتمال عدم ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو مطرح شده است، اظهار کرد: اظهارات صورت گرفته در این زمینه دقیق نبوده و اطمینان می‌دهیم که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که در صورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این هفت هزار نفر اگر هر کدام متعلق به یک خانواده سه نفره باشند با تصمیم اخیر دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه خواهد شد. متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و رویکرد خاصی در این رابطه وجود دارد.

احتشام‌زاد در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان از تصمیم اخیر دولت در ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاهای لوکس و غیرضروری دفاع کرده و معتقدند که در این شرایط واردات خودرو باعث وارد آمدن فشار مضاعف به منابع ارزی کشور خواهد شد، اظهار کرد: اگر ما دچار برخی محدودیت‌های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریمهای صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.

با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد. همچنین این طور که وزیر صنعت اعلام کرده، واردات خودرو تا پایان سال ۹۷ ممنوع خواهد بود و باز شدن دوباره آن منوط به شرایط خاصی است.

منبع: ایسنا

نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت (9 تیر 97)/ تیر چند ثبت سفارش غیرقانونی خودرو به هدف خورده است؟

مونتاژی‌ها ارز وارداتی‌ها را می‌بلعند/ آیا ممنوعیت واردات خودرو کشتی طوفان زده ارز را به ساحل آرام می رساند؟

ممنوعیت واردات خودرو دردی از نوسانات بازار دوا نمی کند/ نبود پشتوانه مطالعاتی و تخصصی پشت این تصمیم دولت

پیش فروش خودروهای 2018 که هنوز وارد نشده اند جرم به شمار می رود

قیمت خودروهای وارداتی بعد از اعلام ممنوعیت واردات / رکود و گرانی ارمغان قانون جدید!

با ممنوعیت واردات خودرو ،تکلیف افرادی که خودرو پیش خرید کرده اند چیست؟/ هشدار پلیس به خریداران خودروهای وارداتی

بستن درهای کشور به روی خودروهای وارداتی چه عواقبی دارد؟

واردات خودرو به کشور ممنوع شد! / ثبت سفارش هایی که تامین ارزی نشده باشند فاقد اعتبارند

از دسته بندی های جدید، بوی ممنوعیت واردات خودرو به مشام می رسد/ تلاطم بازار خودرو در پی ممنوعیت واردات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی