پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد جی تی (2)

تنها فورد جی تی ساخته شده با کنترل دستی مخصوص معلولین

راننده دانمارکی پیشین مسابقات اتومبیلرانی یعنی Jason Watt در اثر صانحه موتور سواری در سال 1999 از کمر به پایین فلج شد. اما هیچ چیز نتوانست عشق و علاقه او به سرعت را کم کند. اکنون این راننده پر اشتیاق, یک نمونه فورد جی تی را به طور مخصوص برای خود ارتقا داده است تا […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

راننده دانمارکی پیشین مسابقات اتومبیلرانی یعنی Jason Watt در اثر صانحه موتور سواری در سال 1999 از کمر به پایین فلج شد. اما هیچ چیز نتوانست عشق و علاقه او به سرعت را کم کند. اکنون این راننده پر اشتیاق, یک نمونه فورد جی تی را به طور مخصوص برای خود ارتقا داده است تا بتواند آنرا با کمک دست هایش براند.

این خودور از یک سیستم کنترل دستی بهره می برد که مخصوص افراد معلول طراحی شده است. در این خودرو دو دسته همانند دسته دنده از کف خودرو متصل شده است و تا قسمت راستی فرمان ادامه پیدا کرده است. این دو دسته وظیفه کنترل گاز و ترمز را بر عهده دارند به طوری که راننده قادر خواهد بود با دست راست خود گاز و ترمز را کنترل کند و با دست چپ خود فرمان را بگیرد.

فورد جی تی (4)

این سیستم توسط دوست جیسون یعنی مکس بیرکلاند طراحی شده است. او صاحب کمپانی Automax است که در زمینه ساخت و تولید سیستم های کنترل دستی فعالیت می کند. اما نکته جالب این است که مکس هم همانند جیسون در یک تصادف از کمر به پایین دچار معلولیت شده است اما هم چنان با سیستم کنترل دستی در مسابقات فراری 360 Challenge شرکت می کند. این سیستم کنترل دستی Click and Go نام دارد.

فورد جی تی (1)

مکس پس از سفری به آمریکا به فکر طراحی این سیستم جدید افتاد. در حین سفر او با مشکلات زیادی برای راندن خودرو های مختلف روبرو شد. مکس پس از انجام تحقیقاتی متوجه شد که هیچ سیستم به خصوصی برای افراد معلول تاکنون طراحی نشده است, پس خودش دست به کار شد. این سیستم برای خودروهای با دریچه گاز سیمی طراحی شده است. هم چنین ترمز گیری در این سیستم هم کاملا به صورت مکانیکی انجام می گیرد. این خودرو در حاشیه مسابقات مختلف از جمله لمانز و پیست نوربرگ رینگ حاضر شده است و طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده است. شاید جیسون وات را بتوان نمونه واقعی جمله معلولیت محدودیت نیست نامید.

فورد جی تی (3)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فروش فورد جی تی افسانه ای/ مقام سوم مسابقه به یاد ماندنی لمانز در سال 1966

فورد جی تی 1.8 میلیون دلاری

رقیب‌تراشی برای اسب بداخلاق/ مقایسه کادیلاک ATS 2.0T و فورد ماستنگ اکوبوست ۲۰۱۸

اطلاعات جدید از شلبی جی تی 500 مدل 2020

ماستنگ موتور عقبی که هیچ گاه تولید نشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی