پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پونتیاک ترنس ام 1973 (11)

بررسی پونتیاک ترنس ام مدل 1973 / قاتل سوپر کارها!

امروز قصد داریم به بررسی فنی یکی از جذاب ترین خودرو های پلت فرم F-body جنرال موتورز یعنی پونتیاک ترنس ام مدل 1973 بپردازیم. خودرویی که ظاهری شبیه به نمونه اصلی دارد اما زیر پوست این خودرو, داستان کاملا متفاوت است. خودرویی که با هدف رقابت با سوپرکارهای قدرتمند تقویت شده است. موتور قوی ترین […]

ارشیا
شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۷

امروز قصد داریم به بررسی فنی یکی از جذاب ترین خودرو های پلت فرم F-body جنرال موتورز یعنی پونتیاک ترنس ام مدل 1973 بپردازیم. خودرویی که ظاهری شبیه به نمونه اصلی دارد اما زیر پوست این خودرو, داستان کاملا متفاوت است. خودرویی که با هدف رقابت با سوپرکارهای قدرتمند تقویت شده است.

پونتیاک ترنس ام 1973 (6)

موتور

قوی ترین موتور پونتیاک ترنس ام در سال 1973 , موتور 455 کیوبیک اینچی (7.5 لیتری) با کد SD بود که بین 290 تا 310 اسب بخار قدرت تولید می کرد. اما در این نمونه از موتور LS7   تقویت شده توسط کمپانی Mast Motorsport استفاده شده است که 7 لیتر حجم دارد و از سری Black Label این کمپانی است. در این موتور از میل لنگ مارک Callies با 4 اینچ استروک و س سیلندر های Mast با 305 سی سی حجم استفاده شده است. پیستون ها هم از نوع فورج از برند Diamond هستند. مجموعه این لوازم قدرت خارق العاده 685 اسب بخار را برای این موتور به ارمغان می آورند.

ورودی / خروجی

با اینکه منیفولد های فابریک موتور LS7 (موتور استفاده شده در نسل ششم کوروت) خود عملکرد خوبی دارند اما منیفولد ها با نمونه تولید شده توسط کمپانی MSD تعویض شده اند. هم چنین اسکوپ و باکس هوای تعبیه شده, وظیفه ورود هوا به موتور را بر عهده دارند. در سیستم خروجی اگزوز هم از هدرز های 2 اینچی استفاده شده است اما بقیه سیستم با اگزوز های 3 اینچی و منبع های  Magnaflowاستفاده شده است.

گیربکس

برای راننده 6 انتخاب مختلف در تعویض دنده وجود دارد. این یعنی استفاده از گیربکس 6 دنده T-56 که یکی از قوی ترین و بهترین گیربکس های حال حاضر است. این گیربکس از ضرایب نزدیک بهم بهره می برد تا برای راندن در شهر مناسب باشد.

پونتیاک ترنس ام 1973 (8)

دیفرانسیل

دیفرانسیل این پونتیاک ترنس ام از شرکت رودستر شاپ خریداری شده است و ضریب  3.73:1دارد. هم چنین این دیفرانسیل از نوع کلاچ دار است و در پوسته 9 اینچی IRS از برند Dutchman قرار گرفته است.

پونتیاک ترنس ام 1973 (9)

شاسی/ سیستم تعلیق

شاسی این پونتیاک توسط تیم رودستر شاپ ساخته شده است و یک شاسی کاملا مدرن است. شاسی عقب از نوع مستقل است و ساختاری شبیه به شاسی کوروت های جدید دارد. در زیر خودرو کویل اوور های Penske RS coilovers  و آنتی رول بار های  1 ¼ اینچی قرار گرفته اند.

پونتیاک ترنس ام 1973 (3)

ترمز ها

در قسمت ترمز ها از دیسک های 14 اینچی مارک Baer همراه با کلیپرهای 6 پیستون استفاده شده است. علاوه بر این مستر سیلندر های مارک ویلوود وظیفه تغذیه روغن در سیستم را بر عهده دارند تا این هیولای رام نشدنی را از حرکت بازدارند.

پونتیاک ترنس ام 1973 (15)

رینگ/ لاستیک

مالک خودرو علاقه مند به استفاده از رینگ های جدید در این پونتیاک ترنز ام بوده است و بدین منظور از رینگ های پورشه 911 GT3 با کاپ فورج لاین استفاده کرده است. سایز رینگ های جلو 18X10 و در عقب 19X12 است. لاستیک ها هم از برند میسلن استفاده شده است. این لاستیک ها در عقب سایز 295/35ZR18 و در جلو سایز 345/30ZR19 دارند.

پونتیاک ترنس ام 1973 (10)

رنگ/ بدنه

کف, فایر وال, گلگیر ها و پالونی ها با نمونه جدید تر تعویض شده اند تا فضای مورد نیاز برای لوازم جدید فراهم شود. قبل از شروع تغییرات بدنه, یک بار از طراحی مورد نظر خودرو توسط نرم افزار های 3 بعدی رندر گرفته شده است. خروجی اگزوز هم ظاهری متفاوت دارد و چیزی شبیه به خروجی اگزوز بوگاتی ویرون است. رنگ پونتیاک هم بر اساس رنگ خاکستری کوروت نسل جدید انتخاب شده است. نکته جالب عقاب روی کاپوت است که بر خلاف دیگر پونتیاک ها به صورت کامل رنگ شده است و برچسب نیست.

فضای کابین

در فضای داخلی از پنل درهای جدید استفاده شده است و علاوه بر این کنسول وسط و فریم صندلی های عقب هم تغییر کرده است. در قسمت عقب از صندلی های ماستنگ سالهای 2005 تا 2014 استفاده شده است و شکل آن اندکی تغییر کرده است. هم چنین تمامی فضای داخلی با چرم مشکی و رگه های قرمز پوشیده شده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

توربو ترنس ام معروف به فروش می رسد

بررسی پروژه تیونینگ Amc Javelin AMX توسط Ringbrothers (برادران رینگ) / مبارز 1000 اسبی!

چند دلیل برای ساخت موتور های پوش رادی توسط شورولت

بررسی مراحل تیونینگ شورولت واگن 210 مدل 1955

نوآوری جنرال موتورز در استفاده از قطعات ساخته شده بوسیله پرینت سه بعدی

ماستنگ موتور عقبی که هیچ گاه تولید نشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی