پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کهاب

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران:مرحله سوم طرح “کهاب” اجرا می شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مرحله دوم و سوم طرح “کهاب” (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین/) با هدف کم کردم هدررفت این سوخت توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت رایگان در مجاری عرضه کشور به زودی به اجرا در می آید. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مرحله دوم و سوم طرح “کهاب” (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین/) با هدف کم کردم هدررفت این سوخت توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت رایگان در مجاری عرضه کشور به زودی به اجرا در می آید.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سیدمحمدرضا موسوی خواه عصر در جلسه هم اندیشی با اعضای انجمن صنفی جایگاه داران و شرکتهای حمل سوخت اظهار داشت: کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت به شمار می آید که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده و هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت گیری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترکیبات هیدروکربنی، سمی و فرار بوده و تمایل زیادی در جهت ترکیب با عناصر و مواد دیگر دارند، انتشار آنها در محیط، ترکیبات تازه ای را به وجود آورده و آثار نامطلوب فیزیولوژیکی، زیست‌محیطی و اقتصادی را به‌دنبال دارد که اجرای طرح کهاب جلوی این آثار نامطلوب را می گیرد.

وی بیان کرد: در راستای مرحله 2 و 3 این طرح، سرمایه گذار بخش خصوصی 2 تا چهارسال اول از محل استحصال بنزین 70 تا 80 درصد سرمایه خود را از جایگاه دار به مرور دریافت می کند و 20 تا 30 درصد استحصال متعلق به جایگاه دار است.

موسوی خواه گفت: در ادامه به مدت هفت تا هشت سال نیز این ضریب برعکس خواهد بود و جایگاهدار ریالی برای اجرای این طرح مهم زیست محیطی پرداخت نمی کند.

موسوی خواه بیان کرد: در شیوه فعلی برای پرداخت کارمزد جایگاه داران در هر دوره ناچار هستیم بیش از 3 هزار و 600 رقم چک، سند حسابداری و اسناد مالی صادر کنیم و از آنجا که این اسناد باید مادام‌العمر نگهداری شود مشکلات متعددی از نظر نیروی انسانی و نگهداری اسناد به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: با شیوه جدید و پس از تثبیت نرخ حق العمل کاری، جایگاه ‌داران حق‌العمل خود را هنگام عرضه فرآورده به‌صورت مستقیم از مردم دریافت می‌ کنند.

چالش های کیفیت بنزین همچنان ادامه دارد

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

کارت سوخت دوباره باز می‌گردد/برای اخذ کارت سوخت باید به کجا مراجعه کنیم؟

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

واردات بنزین به میزان 15 میلیون لیتر روزانه به کشور

برای هر خودرو از بنزین با چه اکتانی استفاده کنیم؟

رکورد واردات بنزین شکسته شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی