پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حراجی فراری (3)

3 نمونه از ارزشمند ترین خودرو های فراری در حراجی RM به فروش می رسند

منطقه Monterey در کالیفرنیا جایی است که در آن حراجی RM برگزار خواهد شد. این حراجی به تازگی از حضور سه دستگاه فراری شامل: 250 GT SWB Berlinetta Competizione , 250 MM Berlinetta و لافراری خبر داده است. بدون شک با اختلاف با ارزش ترین نمونه در بین این سه خودرو, نمونه 250 GT SWB […]

ارشیا
دوشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۷

منطقه Monterey در کالیفرنیا جایی است که در آن حراجی RM برگزار خواهد شد. این حراجی به تازگی از حضور سه دستگاه فراری شامل: 250 GT SWB Berlinetta Competizione , 250 MM Berlinetta و لافراری خبر داده است.

بدون شک با اختلاف با ارزش ترین نمونه در بین این سه خودرو, نمونه 250 GT SWB خواهد بود. شماره شاسی 2163  یکی از 46 خودرو با ویل بیس کوتاه تر است که از بدنه آلومینیمی طراحی شده توسط اساگلیتی که مخصوص مسابقات اتومبیلرانی بود بهره می برد. با استفاده از موتور3 لیتری 12 سیلندر, فراری 250 GT SWB یکی از پر افتخار ترین خودرو های فراری در مسابقات مختلف است. این نمونه یک نسل قبل تر از ارزشمند ترین خودرو جهان یعنی 250 GTO , معرفی شده است.

نکته جالب این است که هیچ مدرکی از حضور این خودرو در مسابقات اتومبیلرانی توسط حراجی RM منتشر نشده است. همین مسئله گواهی بر سالم ماندن بدنه این خودرو است زیرا بسیاری از نمونه های 250 GT SWB در مسابقات اتومبیلرانی تصادف کردند. حراجی RM قیمتی بین 9.5 تا 13 میلیون دلار را برای این خودرو در نظر گرفته است. دومین نمونه از این سه خودرو ارزشمند, فراری 250 MM Berlinetta است. این خودرو با شماره شاسی 0344 MM یکی از 18 خودرویی است که توسط پینین فارینا طراحی شده است. این خودرو در چند مسابقه مختلف از جمله گرند پری هلسینکی در سال 1954 ( و کسب مقام سومی) شرکت کرده است.

حراجی فراری (1)

این خودرو چندین سال در آمریکا بوده است و پس از آن یک بازسازی سبک بر روی آن انجام گرفته است. قیمت پیش بینی شده توسط RM چیزی بین 7.5 تا 9 میلیون دلار است. اما سومین نمونه یک دستگاه فراری لافراری است. این خودرو از رنگ Rosso Corsa بهره می برد و نزدیک به 5 هزار دلار آپشن اضافه در این نمونه وجود دارد. عدد کارکرد این خودرو هم تنها 150 مایل است. لافراری از یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر همراه با سیستم بازیابی انرژی KERS بهره می برد. قدرت این خودرو در مجموع 950 اسب بخار است و 0 تا 100 این سوپر اسپرت ایتالیایی تنها در 3 ثانیه پر می شود و سرعت نهایی 217 مایل ( 347 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

حراجی فراری (6)

حراجی RM قیمتی بین 3 تا 4 میلیون دلار را برای این نمونه در نظر گرفته است. از فراری لافراری تنها 499 دستگاه در دنیا ساخته شده است. شایان توجه است که تمام سود بدست آمده از فروش این خودرو برای حمایت از دانشجویان خلاق دانشگاه دیترویت صرف می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فروش قطعات کشف شده از فراری 250 GTO

فراری 250 GTO با قیمت 45 میلیون دلار فروخته خواهد شد

رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان شکسته شد

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

10 خودروی عضلانی فروخته شده با قیمت مناسب در حراجی Barrett Jackson

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی