پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن F1 GTR (7)

برنامه جدید مک لارن برای بازسازی نمونه های F1 آغاز شد

اگر نگوییم مک لارن F1 بهترین سوپرکار تاریخ است، بدون شک آنرا باید یکی از برترین سوپرکار های تاریخ دانست. تنها 106 نمونه از این خودرو افسانه ای ساخته شده است. اگر اخبار حراجی ها را کمی دنبال کنید، همیشه نام مک لارن F1 را به عنوان یکی از گران قیمت ترین خودرو های تاریخ […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

اگر نگوییم مک لارن F1 بهترین سوپرکار تاریخ است، بدون شک آنرا باید یکی از برترین سوپرکار های تاریخ دانست. تنها 106 نمونه از این خودرو افسانه ای ساخته شده است. اگر اخبار حراجی ها را کمی دنبال کنید، همیشه نام مک لارن F1 را به عنوان یکی از گران قیمت ترین خودرو های تاریخ می بینید. اکنون کمپانی مک لارن تصمیم گرفته با راه اندازی یک برنامه بازسازی برای مدل های F1، روح تازه ای به این نمونه ببخشد.

مک لارن F1 GTR (2)

با استفاده از موتور 12 سیلندر طراحی ب ام و با 627 اسب بخار، F1 به عنوان یکی از قوی ترین خودرو های دهه 90 میلادی شناخته می شود. اولین خودرویی که در طرح جدید مک لارن بازسازی شده است، شماره شاسی 25R است که یک نمونه F1 Longtail با طرح بندی Gulf است. کار بازسازی این خودرو 18 ماه طول کشیده است. تمامی قطعات خودرو بر مبنایی همان قطعات سال 1997 تعویض و بازسازی شده اند.

مک لارن F1 GTR (3)

اکنون این خودرو در شرایطی که قبل از شرکت در مسابقه 24 ساعته لمانز بود قرار دارد. این خودرو در جریان مسابقه 24 ساعته لمانز سال 1997 با مشکل در سیستم روغن مواجه شد و دچار حریق شد.

مک لارن F1 GTR (9)

پس از آن این خودرو به صورت کامل تعمیر شد و تا سال 2005 در ژاپن ماند. برنامه بازسازی مک لارن فقط به نمونه های مسابقه ای محدود نمی شود و مالکین تمامی نمونه های F1 قادرند در این طرح شرکت کنند. با شرکت در این طرح، در انتها به مالکین یک کتاب از تمامی افتخارات و تاریخچه خودرویشان داده می شود. هدف مک لارن از این کار، تولدی دوباره برای نمونه افسانه ای F1 و بازسازی معتبر این خودرو ها است.

مک لارن F1 GTR (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مک لارن Speedtail، قدرتمند ترین خودرو تاریخ کمپانی خواهد بود

اولین نمونه از مک لارن P1 GTR به فروش خواهد رسید

اولین نمونه از مک لارن سنا در آمریکای شمالی تحویل داده شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی