پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

leasing_لیزینگ

تشکیل دومین جلسه مدیران مالی شرکت های لیزینگ عضو کانون

دومین جلسه مدیران مالی شرکت های لیزینگ درخصوص بحث و بررسی جامع مسائل و مشکلات مالی و مالیاتی شرکتهای لیزینگ و ضرورت استقرار نظام هماهنگ مالی و مالیاتی و رفع نقاط ضعف سیستم ها و ساختار مالی شرکتهای لیزینگ در روز سه شنبه مورخ 27/5/94 با حضور معاونین و مدیران مالی شرکتهای لیزینگ در محل […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۴

دومین جلسه مدیران مالی شرکت های لیزینگ درخصوص بحث و بررسی جامع مسائل و مشکلات مالی و مالیاتی شرکتهای لیزینگ و ضرورت استقرار نظام هماهنگ مالی و مالیاتی و رفع نقاط ضعف سیستم ها و ساختار مالی شرکتهای لیزینگ در روز سه شنبه مورخ 27/5/94 با حضور معاونین و مدیران مالی شرکتهای لیزینگ در محل کانون برگزار گردید.

در ابتدای جلسه صابری مدیرمالی و اداری کانون ضمن تقدیر و تشکر از شرکت واسپاری ملت جهت برگزاری جلسه قبلی درخصوص معضل بزرگ مالیاتی گریبانگیر شرکتهای لیزینگ توضیحاتی را ارائه نمود و ضمن بیان مذاکرات انجام شده با معاونت محترم مالیات بر ارزش افزوده و تشریح آن مذاکرات، بررسی و ارائه راهکار مناسب برای نحوه ثبت حسابهای شرکتهای لیزینگ را درجهت رفع مشکلات مالیاتی ، ضروری برشمرد و از سایر شرکت کنندگان درخواست کرد که نظرات و راهکارهای موردنظر خود را بیان نمایند.

در ادامه جلسه سلیمانیه از واسپاری سپهرصادرات ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مشکلات مالیاتی پیش آمده برای برخی از شرکتهای لیزینگ و اشاره به ارقام و جرائم بسیار سنگین مالیاتی که از سوی سازمان امور مالیاتی از شرکتها مطالبه گردیده نسبت به ارائه راهکارهای موجود توضیح داد.

در این جلسه نمایندگان شرکتهای لیزینگ ایران ـ پاسارگاد ـ ایرانیان ـ ملت ـ ماشین آلات سنگین ایرانیان و سایر شرکتها نیز با اتخاذ نظر درخصوص این مشکل نسبت به ارائه راهکارها نظرات خود را بیان نمودند.

در پایان پس از بحث و بررسی مقرر گردید که با اجرای یک برنامه هماهنگ نسبت به رفع مشکلات مطرح شده اقدام گردد.

همچنین مقرر گردید که کلیه شرکتها با درنظر گرفتن وضعیت مالیاتی موجود ثبت های پیشنهادی خود را برای قراردادهای اجاره به شرط تملیک تنظیم و درجلسه آینده کارگروه ارائه نمایند تا با اجماع نظر نمایندگان یک ساختار ثبت هماهنگ و مورد تأیید برای حسابرس و سازمان امور مالیاتی تهیه و ارائه گردد.

لازم به ذکر است جلسه بعدی روز سه شنبه مورخ 03/06/94 رأس ساعت 14 در محل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد برگزار می گردد.

حاضران: آقایان: مهدی ازگلی نژاد(واسپاری ملت)؛ سید احمد اولیائی(لیزینگ بازشستگان مشرق زمین)؛ محسن سلیمانیه(واسپاری سپهر صادرات)؛ علی مصطفایی(لیزینگ ایرانیان)؛ شهروز فیلی(لیزینگ آریادانا)؛ غلامحسین فتحعلی(لیزینگ انصار)؛ عباس بنی مهد(لیزینگ ملی)؛ مهدی روشندل پور(لیزینگ ماشین آلات سنگین ایرانیان) کامبیز بالنده(بهمن لیزینگ)؛ محمدرضا وفایی( لیزینگ پاسارگاد)؛ مهدی صابری(کانون شرکتهای لیزینگ ایران) و خانم مریم آهنگری(لیزینگ ایران)

نیاز روزانه دنیا با لیزینگ رفع می شود نه وام بانکی

مدیرعامل لیزینگ آریادانا : تقاضا با عرضه تطابق ندارد

اولین تغییرات دوران پساتحریم در لیزینگ خواهد بود.

معضل بزرگ شرکت های لیزینگی وصول مطالبات معوقه است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی