پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گمرک

ایجاد خط ویژه ترخیص گمرکی برای تولید

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هم‌اندیشی و صبحانه کاری با رئیس کل گمرک کشور به بررسی وضعیت واردات و صادرات و رسوب کالا در گمرک کشور پرداخت و از ایجاد خط ویژه ترخیص گمرکی برای تولید خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رضا رحمانی در این دیدار پس از شنیدن گزارش […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هم‌اندیشی و صبحانه کاری با رئیس کل گمرک کشور به بررسی وضعیت واردات و صادرات و رسوب کالا در گمرک کشور پرداخت و از ایجاد خط ویژه ترخیص گمرکی برای تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رضا رحمانی در این دیدار پس از شنیدن گزارش معاونین وزیر صمت و رئیس کل گمرک ضمن تأکید بر درک شرایط روز کشور گفت: بعضی از ساز و کارها که در گذشته و برای شرایط عادی کشور ایجاد شده‌بود باید در شرایط فعلی روزآمد و کارآمد شود و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را با قوانین و آیین نامه‌ های به روز شده اداره کرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: بیشتر مشکلات با تغییر ذهن و دیدگاه نسبت به شرایط فعلی کشور قابل حل خواهد‌بود و باید با همفکری گمرک با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مصوبات لازم برای تسهیل ترخیص و ایجاد خط ویژه برای ترخیص مواد اولیه را دریافت کنیم.

رحمانی با اشاره به لزوم تسهیل ترخیص سریع تر مواد اولیه تولید گفت: معاونین وزیر صنعت آماده هستند در اسرع وقت تمامی بخشنامه های صادره را در کمترین زمان مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شرایط صادرات و واردات برای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

همچنین وزیر صنعت با تأیید بر ضرورت توجه به مشکلات تولید و حفظ اشتغال کشور گفت: براساس توافقی که به زودی با گمرک انجام خواهیم داد یک خط ویژه برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای خط تولید ایجاد خواهد شد که تمامی کالاهایی که در کف گمرک معطل است ظرف مدت کوتاهی ترخیص شود.

از چه تاریخی ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک ممنوع شده است؟

 مشکل تامین مواد اولیه و ترخیص کالا از گمرک ادامه دارد

ترخیص خودروهای در گمرک مانده در انتظار موافقت رئیس جمهور

خودروهای وارداتی متوقف در گمرک ترخیص می شوند

کارشکنی گمرک در ترخیص قطعات خودرو/ خودروسازان دست به دامان شمخانی

آیا خودروهای وارداتی بار دیگر گران می شوند؟/ اعلام روش دریافت مابه التفاوت نرخ ارز از سوی گمرک

تسهیلات جدید گمرک برای ترخیص سریع‌تر کالا‌ها

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی