پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وانت الکتریکی Rivian R1T (5)

Rivian R1T، وانت تمام الکتریکی با قدرتی باورنکردنی!

کمپانی ناشناخته ای به نام Rivian اخیرا وانتی تمام الکتریکی با نام R1T معرفی کرده است که مشخصات آن برق از سرتان خواهد پراند!. وانتی که با وجود وزن 2.6 تنی، در 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این وانت جذاب از 4 موتور الکتریکی در هر کدام […]

ارشیا
سه شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۷

کمپانی ناشناخته ای به نام Rivian اخیرا وانتی تمام الکتریکی با نام R1T معرفی کرده است که مشخصات آن برق از سرتان خواهد پراند!. وانتی که با وجود وزن 2.6 تنی، در 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

این وانت جذاب از 4 موتور الکتریکی در هر کدام از چرخ ها بهره می برد که بر روی پلت فرم اسکیت بوردی شاسی قرار گرفته اند. در این حالت تمام اجزای زیر بندی، موتور ها، ترمز و سیستم خنک کاری در زیر ارتفاع چرخ ها قرار می گیرند.

وانت الکتریکی Rivian R1T (2)

این سیستم به وانت R1T مرکز ثقل پایین تر و فضای بیشتر برای سرنشینان را هدیه می دهد. 3 آپشن مختلف برای باتری های این خودرو در نظر گرفته شده است. اولی پکیج 180 کیلووات ساعتی با رنج مسافتی 300 مایل، دومی پکیج 135 کیلووات ساعتی با رنج مسافت 400 مایل و آخری پکیج 105 کیلووات ساعتی با رنج مسافتی 235 مایل. تمام این آپشن ها به همراه گارد محافظتی ویژه در زیر خودرو، سیستم تهویه مناسب و الگوریتمی برای یادگرفتن نوع رانندگی راننده عرضه خواهند شد.

وانت الکتریکی Rivian R1T (12)

در آپشن 135 کیلوواتی تمامی موتورها با هم گشتاوری معادل 10,325 پوند بر فوت تولید می کنند!. البته معیار اندازه گیری این گشتاور برای هر چرخ بوده و با معیار اندازه گیری گشتاور خودروهای دیگر متفاوت است ( تقریبا 800 پوند بر فوت ). علاوه بر شتاب 0 تا 100 ای 3 ثانیه، شتاب گیری تا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت هم کمتر از 7 ثانیه خواهد بود. اعداد و ارقامی که از شتاب گیری این وانت قدرتمند منتشر شده است را تنها در سوپر اسپرت های قدرتمند می توانیم مشاهده کنیم. از نظر سایز بدنه، این خودرو از نیسان ناوارا هم بزرگتر است و قابلیت کشیدن وزنی معادل 4,990 کیلوگرم را دارد.

وانت الکتریکی Rivian R1T (11)

سیستم تعلیق ریوین R1T هم در نوع خود جالب است. در قسمت جلویی از طبق های دوبل جناغی استفاده شده در حالی که در قسمت عقبی سیستم تعلیق با چند نقطه اتصال به کار گرفته شده است. سیستم کنترل هوشمند دینامیک، ضربه گیرهای سازگار و تعلیق بادی هم از دیگر نکات قابل توجه این وانت قدرتمند است. اگر قصد شیطنت در جاده های صعب العبور آفرودی را نداشته باشید، می توانید از سیستم خودران این وانت استفاده کنید.

وانت الکتریکی Rivian R1T (4)

تکنولوژی های رادار، دوربین های حرارتی، اولترا سونیک، لیدار و GPS، این خودرو را در زمره خودروهای هوشمند با تکنولوژی مرحله 3 قرار می دهد. از آنجایی که در زیر کاپوت موتوری وجود ندارد، فضای خالی قسمت جلو به 330 لیتر می رسد. کمپانی ریوین اعلام کرده که این وانت را تا سال 2020 وارد بازار خواهد کرد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی بنتلی کانتیننتال کانورتبل 2019 با سقف سرعت 333 کیلومتر بر ساعت!

عکس های نسل جدید پورشه 911 لو رفت

جوان آلمانی چند دقیقه بعد از گرفتن گواهینامه ، اعمال قانون شد!

رکورد بهترین تایم شاسی بلند ها در پیست نوربرگ رینگ شکسته شد

قدیمی ترین نمونه فولکس واگن بیتل در جهان بازسازی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی