پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هلال احمر-امدادگران

زمان متوسط حضور امدادگران در حوادث جاده ای چقدر است؟/ افزایش 5 درصدی تعداد پایگاه های هلال احمر در جاده ها

یکی از مهمترین دغدغه های مسافران و کسانی که در جاده ها رانندگی می کنند، این است که اگر حادثه ای رخ داد و نیاز به امدادرسانی به مصدومان بود، چقدر زمان می برد تا نیروهای امدادی خود را به محل حادثه برسانند؟ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، متوسط زمان حضور امدادگران […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۷

یکی از مهمترین دغدغه های مسافران و کسانی که در جاده ها رانندگی می کنند، این است که اگر حادثه ای رخ داد و نیاز به امدادرسانی به مصدومان بود، چقدر زمان می برد تا نیروهای امدادی خود را به محل حادثه برسانند؟ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، متوسط زمان حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حوادث جاده‌ای را ۱۰ دقیقه اعلام کرد.

مرتضی سلیمی با اعلام این خبر گفت: امیدواریم با افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور بتوانیم این مدت زمان را به زیر 10 دقیقه برسانیم و خدمات سریع و مطلوبی به افراد حادثه‌دیده ارائه کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: البته این زمان فقط مختص حوادث جاده‌ای است و در حوادثی مانند سیل، زلزله و حوادث کوهستان که عمده امدادرسانی‌ها از طریق هلی‌کوپتر انجام می‌شود، با اعداد متفاوتی رو به رو هستیم.

سلیمی تعداد پایگاه‌های جاده‌ای ثبت و سیار هلال احمر در ایام مناسبتی مانند تعطیلات عید نوروز پیشِ رو را یک هزار و 400 پایگاه عنوان کرد و گفت: تعداد پایگاه‌ها در طرح امداد و نجات نوروزی 98، پنج درصد افزایش یافته که امیدواریم با این افزایش هرچند جزئی بتوانیم سریع‌تر به کمک افراد حادثه دیده در جاده‌ها بشتابیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال درباره وضیعت جوی کشور طی روزهای آینده هم اظهار کرد: طی دو روز گذشته شرایط جوی پایداری را تجربه کردیم و خوشبختانه حادثه‌ای وجود نداشته است و برای روزهای آینده نیز فعلا سازمان هواشناسی اخطاری صادر نکرده است.

منبع: تسنیم

آغاز طرح امداد و نجات نورورزی هلال احمر از ۲۴ اسفند

حضور 1500 اکیپ امدادی در طرح زمستانی امداد خودرو ایران

اعزام 33 تیم امدادی برای نجات افراد گرفتار در برف و کولاک

برف و کولاک 321 خودرو را در جاده ها گرفتار کرد/ جزییات امدادرسانی هلال احمر در 2 روز گذشته

از خدمات ویژه امداد سیار مدیران خودرو بیشتر بدانید

امدادگران امداد خودرو ایران از طریق لوکیشن اعزام می شوند

هشدار سازمان راهداری: مردم مراقب کلاه‌برداران در قالب کارت اشتراک امداد خودرو باشند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی