پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محسن هاشمی-شورای شهر

تصمیم گیرنده نهایی درباره اخذ عوارض زوج و فرد دیوان عدالت اداری است

رئیس شورای شهر گفت: در خصوص اخذ عوارض زوج و فرد تصمیم گیرنده ی نهایی دیوان عدالت اداری خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن هاشمی در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی جزئیات مصوبه آب بهای شهر تهران اظهار کرد: در این رابطه، مصوبه‌ای از شورای قبل وجود […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

رئیس شورای شهر گفت: در خصوص اخذ عوارض زوج و فرد تصمیم گیرنده ی نهایی دیوان عدالت اداری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن هاشمی در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی جزئیات مصوبه آب بهای شهر تهران اظهار کرد: در این رابطه، مصوبه‌ای از شورای قبل وجود داشت که اجازه داده می‌شد به آب بها سالانه مبلغی اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان افزایش آب بها با توجه به بازه‌های مصرف متفاوت است، افزود: در رابطه با بهای آب، برق و گاز بازه‌های مصرفی وجود دارد که بر اساس آن مصرف کنندگان در بازه‌های 15 متر مکعب بین 15 تا 30 متر مکعب و بالای 30 متر مکعب تقسیم می‌شوند و هرچه میزان مصرف بیشتر باشد به ازای آن به مبلغ قبل نیز افزوده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در واقع، بر اساس این مصوبه افرادی که در زمره مصرف کنندگان کم قرار می‌گیرند آب بهایشان کم‌تر از 7 درصد افزایش پیدا می‌کند و مشترکین پرمصرف باید حدود 20 درصد بر میزان آب بهایشان افزوده شود، اما به صورت کلی بین 10 تا 15 درصد بر اساس آئین نامه به آب بها افزوده می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تهران به 12 تصفیه خانه نیازمند است، عنوان کرد: سیستم لوله گذاری تهران فرسوده شده و بین 22 تا 25 درصد هدررفت آب گزارش می‌شود. همچنین، سیستم اضطراری به هنگام زلزله هنوز به اتمام نرسیده و باید برای آن فکری شود. در واقع، تلاش این است تا شرکت آبفای استان تهران بتواند پروژه‌های خود را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه شورا همیشه توجه ویژه ای به مستضعفین دارد، افزود: افراد کم مصرف و ساکنان شهر تهران از میدان انقلاب تا به پایین، کم‌ترین میزان افزایش قیمت آب را دارند و در مناطق 1، 2 و 3 بیشترین افزایش قیمت آب اتفاق می‌افتد.

هاشمی با بیان اینکه تمام مصوبات شورای شهر تهران در هیئت تطبیق فرمانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مغایرتی وجود داشته باشد این موضوع به شورا اعلام خواهد شد، گفت: اگر اعتراضی نسبت به افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد و دولت اعلام مخالفت کند، سازمان حمایت از مصرف کننده باید این موضوع را اعلام کند و در نهایت اگر این مخالفت به تأیید رسید، این شرکت موظف است میزان یارانه لازم را پرداخت کند.

وی در ادامه به لایحه دیگری که در شورا مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و افزود: موضوع ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری تهران بحث دیگری بود که امروز در صحن شورا مطرح شد. طی سال‌های گذشته این مراکز تعدادشان به 9 مورد رسیده و در واقع شهریه نیز دریافت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این نکته که تعداد زیادی از رشته‌هایی که در این مراکز آموزش داده می‌شوند، در مراکز دیگر نیز ارائه می‌شوند، تصریح کرد: الزامی وجود ندارد که تمام رشته‌ها در این مراکز تدریس شود، البته با توجه به کامل نبودن اطلاعات و احتیاج به بررسی بیشتر این فرصت به وجود نیامد که کلیات لایحه به رأی گذاشته شود و از دستور خارج شد.

هاشمی تاکید کرد: هم اکنون حدود 3 هزار تا 3 هزار و 800 دانشجو در این مراکز تحصیل می‌کنند که 58 درصد آنها خارج از شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند. شهرداری تهران روی این موضوع توافق دارد که این مراکز تعدادشان به 2 تا 4 مورد تقلیل پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرانجام شکایت پلیس از شهرداری تهران درباره اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد توضیح داد: این موضوع در جلسه هم اندیشی یکشنبه با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه در سال جدید محدوده‌ای به عنوان زوج و فرد وجود ندارد و همچنین اختلاف دیدگاه‌هایی میان معاون حمل و نقل و ترافیک، اعضای شورا و پلیس راهور در این خصوص دیده می‌شود، قرار شد نظرات به دیوان عدالت اداری فرستاده شود و در نهایت دیوان رأی نهایی را اعلام کنند. پس از نظر ما این موضوع پایان یافته است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

عوارض غیر قانونی اخذ شده طرح زوج و فرد قابل بازگشت است

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مُسکن است، درمان نیست/ کلاه قانون بر سر تصمیم شورای شهر

افزایش نرخ طرح ترافیک حداکثر 15 درصدی خواهد بود /تخفیف 50 درصدی عوارض برا ساکنان محدود زوج و فرد

اخذ عوارض طرح زوج و فرد در دست بررسی/ حذف زوج و فرد نیاز به تقویت زیرساخت ها دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی