پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساخت مترو

اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت مترو در منطقه 22

به گفته ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یکی از مطالبات شهروندان منطقه 22 آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است که در این خصوص سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یکی از مطالبات شهروندان منطقه 22 آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است که در این خصوص سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از مطالبات بحق شهروندان منطقه 22 شهرداری تهران بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی منطقه و آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 22 قرار بود محلی برای سکونت و گردشگری پایه گزاری شود، تصریح کرد: مترو تهران باید پوشش کاملی از حمل‌ونقل پاک و ایمن را در شهر تهران داشته باشد تا اثربخشی مترو بیش‌ از پیش در جابه‌جایی روزانه شهروندان مشخص شود.

پورسید آقایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک آزاد راه تهران، شمال و انتهای اتوبان خرازی به عنوان کمربندی تهران-کرج افتتاح خواهد شد، اشاره کرد: به روشنی می توان گفت که بار ترافیکی در منطقه به مرور زمان افزایش خواهد یافت و باید برای حل مشکلات ترافیکی در ایجاد خط مترو در منطقه جدی باشیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر مترو با تمام تجهیزات مبلغی حدود 450 میلیارد تومان نیاز است، بیان کرد: مدیریت شهری می‌خواهد با سیاست برد برد با سرمایه گذاران در ساخت خط مترو در منطقه 22 مشارکت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اصلی‌ترین خط مترو در منطقه 22 خط شماره 10 است که حداقل 7 ایستگاه را در منطقه 22 پوشش خواهد داد.

در ادامه علی نوذرپور شهردار منطقه 22 گفت: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مسیر مترو در مطالعات طرح تفضیلی ویژه منطقه 22 به پایان رسیده و برای تثبیت به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

شهردار منطقه 22 با اشاره به الگوی مدل‌سازی ترافیکی افق 1404 در منطقه 22، اظهار کرد: علی رغم شکل گیری تمامی خطوط حمل نقل عمومی و شهری، متوسط سرعت در اتوبان‌های منطقه22 به 21 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و این یک هشدار برای منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه عناصر جاذبه‌های سفر در منطقه 22 باعث ایجاد تشدید ترافیک در منطقه هستند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا کمبود منابع در شهرداری و دولت روند اجرایی مترو در منطقه را به تاخیر نیندازد و این موضوع مشارکت سرمایه گذاران را می‌طلبد.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در منطقه 22 از این طرح ابراز خوشایندی و اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: مدیریت شهری اعتقاد کامل به مشارکت و خدمت به شهروندان را دارد و امیدوار هستیم در این موضوع هم به مانند یک سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم موفق خواهیم شد.

گفتنی است خط 10 مترو تهران حدود 41 کیلومتر است که 11.3 کیلومتر آن از منطقه22 می‌گذرد و همچنین دارای 24 ایستگاه است که 9 ایستگاه آن در منطقه22 وجود دارد. این خط از محور سروستان نهم عبور کرده و بعد از گذشتن از میدان ساحل و میدان دریاچه به سمت شرق امتداد خواهد یافت. محل تقریبی ایستگاه های خط 10 مترو در محدوده منطقه 22 ایستگاه متروی وردآورد، بلوار اردستانی جنوب شهرک شهید خرازی، بلوار پژوهش، جنوب مجموعه ایران مال، میدان دریاچه، میدان ساحل، تقاطع بلوار کاشان و سروستان نهم، میدان اتریش، غرب محور آیت ا… مهدوی کنی ایستگاه تبادلی با خط 9 است.

شایان ذکر است در صورت تصویب ساخت خط 10 مترو در شورای عالی ترافیک کشور در سال جاری بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته آغاز فاز اجرایی آن در سه ماهه پایانی سال 98 خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

ناوگان حمل و نقل شهری در مسیر نوسازی

انعقاد تفاهم نامه تولید 500 دستگاه مینی بوس با سرمایه گذاری بخش خصوصی

پای مترو به نمایشگاه بین المللی هم باز می شود

لزوم تکمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو تهران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی