پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست تعمیق و داخلی سازی در ایران خودرو

ارائه گزارش مستمر از وضعیت قطعات خودكفا شده به وزارت صمت

در اولين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل ايران خودرو بر اجرای فرآيند توسعه ساخت داخل و نظامات موجود ، تحليل ريسك پروژه هاي خودكفايي مربوط به ميز يك و دو با محوریت تعمیق ساخت داخل، روش هاي پيشنهادي جهت تامين نقدينگي لازم براي توسعه داخلي سازي تاكيد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

در اولين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل ايران خودرو بر اجرای فرآيند توسعه ساخت داخل و نظامات موجود ، تحليل ريسك پروژه هاي خودكفايي مربوط به ميز يك و دو با محوریت تعمیق ساخت داخل، روش هاي پيشنهادي جهت تامين نقدينگي لازم براي توسعه داخلي سازي تاكيد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نخستین جلسه ستاد تعميق ساخت داخل ايران خودرو به رياست فرشاد مقيمي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، مديران ارشد ، مشاور معاونت امور صنايع وزارت صمت ،مدير گروه پژوهش هاي صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني برگزار شد.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در این جلسه اظهار کرد:‌ داخلي سازي قطعات طی 2 دهه در كشور مطرح است اما به دليل نداشتن چارچوب مشخص و نظامند خیلی راهگشا نبوده است.

وي با تاکید بر ایجاد فرآیند شفاف در توسعه ساخت داخل بیان کرد: اگر فرآيند داخلي سازي قطعات را شفاف و نظام مند طراحي كنيم ، محصول با كيفيت تحويل مي گيريم.

مقیمی اشاره کرد:‌ باید در نظامند سازي داخلي سازي قطعات ،‌ ريسک ها و گلو گاه هاي پروژه هاي خودكفايي قطعات مرتبط با ميز يك و دو صنعت را شناسايي كنيم .

این مفام مسئول در ایران خودرو تصریح کرد: براي مديريت واردات و کنترل ثبت سفارش قطعات وارداتی باید وضعیت تولید قطعاتي كه خودكفا شده و يا درحال خودكفايي است را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت گزارش دهيد.

وی ادامه داد: همچنین باید از سوي ساپكو بسته ارائه مشوق به سازندگان جهت پيشبرد پروژه هاي خودكفايي نیز بررسی و اعلام شود.

مقیمی افزود: امروز يكي از چالش هاي موجود داخلي سازي قطعات كه نيازمند هدف گذاري است ، نبود چارچوب مشخص در تجميع نياز ها و تقاضاست.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو بیان کرد: در اين فرآيند داخلي سازي قطعات بايد ميزان داخلي سازي هر قطعه و ارزبري هر محصول ، تضمين خريد از سازندگان بابت قطعه خودكفا شده ، مشخص شود.

فرشاد مقيمي همچنین بر استفاده از توان مهندسي صنايع دفاع تا شركت هاي دانش بنيان به منظور توسعه داخلي سازي قطعات پيشرفته خودرو تاکید کرد.

در ادامه منصور منصوري مدير عامل ساپكو، با اعلام گزارش از روند داخلي سازي قطعات و امضاي قرارداد با سازندگان تشریح کرد: در ميز اول تعمیق ساخت داخل قطعات صنعت خودرو ، 17 قرارداد با حجم ريالي 420 ميليارد تومان به امضا ء رسيد ودر ميز دوم نیز به زودي براي توليد 34 قطعه با كاهش ارزبري 44 ميليون يورويي با 16 سازنده داخلي قرارداد امضا مي شود . به عبارت ديگر ساپكو درميز اول و دوم 43 پروژه با 33 سازنده امضا كرد ه و يا درحال امضاء‌است كه حدود 2. 81 ميليون يورو(‌به لحاظ تيراژ ساليانه ) كاهش ارزبري خواهد داشت.

كيومرث فروتني مشاور معاونت امور صنايع وزارت صمت، با اشاره به اینکه آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت و تشكيل ميز هاي تخصصي تعميق ساخت داخل يكي از مهمترين اقدامات انجام شده است گفت: ساماندهي ثبت سفارش واردات قطعات و تجهیزات خارجی جهت حمايت از توسعه توليد ملي ضروري است.

وي با اشاره به برخي از ابراز نگراني ها از ثبت شفارش قطعات مشابه داخلی ، حتي پس از داخلي سازي آنها تاكيد كرد: عزم جدي وزارت صمت براين است كه با ممنوعيت يا اعمال نظام تعرفه اي به رونق توليد و نهضت ساخت داخل كمك كند .

انتهای پیام/

از كمك براي بهبود صنعت خودروي كشور مضايقه نخواهيم كرد

همکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقی

میزان تولید خودروهای دوگانه سوز سقوط کرد

طرح تبدیل خودرو سمند EF7 و اچ سی کراس اتوماتیک اعلام شد

تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات در صنعت قطعه سازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی