پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی اینترنتی

لزوم نصب برچسب تاکسی های اینترنتی بر شیشه به منظور ایجاد تمایز با سایر خودروها

مشاور معاون شهردار تهران، تشریح کرد: علاوه بر ممنوعیت تردد تاکسی های اینترنتی پلاک شهرستان در تهران، این خودروها باید از علائمی همچون نصب بر شیشه از دیگر خودروها متمایز شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی پیرحسینلو مشاور معاون شهردار تهران در مورد قاعده‌مند شدن تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: خوشبختانه با ابلاغ وزارت […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

مشاور معاون شهردار تهران، تشریح کرد: علاوه بر ممنوعیت تردد تاکسی های اینترنتی پلاک شهرستان در تهران، این خودروها باید از علائمی همچون نصب بر شیشه از دیگر خودروها متمایز شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی پیرحسینلو مشاور معاون شهردار تهران در مورد قاعده‌مند شدن تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: خوشبختانه با ابلاغ وزارت کشور این تاکسی‌ها نظارت‌پذیر شده و بر همین اساس اقدامات مؤثری انجام می‌گیرد، از جمله اینکه خودروهای فرسوده باید از ناوگان تاکسیرانی اینترنتی به تدریج حذف شوند و در طول چهار سال سقف عمر ناوگان 10 سال است.

وی با اشاره به این موضوع که تاکسی‌های اینترنتی باید از خودروهای شخصی متمایز باشند، اشاره کرد: این تاکسی‌ها همچون آژانس‌ها باید با علائمی همچون نصب برچسب روی شیشه مشخص باشند که شکل و شمایل این برچسب‌ها را به زودی وزارت کشور اعلام می‌کند.

مشاور معاون شهردار تهران با توجه به موضوع معاینه‌ فنی تاکسی های اینترنتی ادامه داد: میزان پیمایش این تاکسی‌ها به صورتی بوده که پرتردد به شمار می‌روند بنابراین مانند تاکسی‌های رسمی هر شش تا سه ماه یکبار باید معاینه فنی آنها انجام گیرد.

این مشاور شهرداری توضیح داد: متأسفانه با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بدون نظارت، پدیده ماشین‌ خوابی در پایتخت به وجود آمده بود و خودروهای پلاک شهرستان جهت فعالیت در این تاکسی‌ها به تهران می‌آمدند که از این پس به دلیل اینکه قوانین مهاجرت به هم نخورد، وزارت کشور اعلام کرده هر خودرویی باید در شهرستان محل پلاک خود فعالیت تحت عنوان تاکسی اینترنتی را داشته باشد.

مشاور معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی همچون تاکسی‌های رسمی، وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می‌روند و پیش‌بینی ما این است که هزینه‌های این شرکت‌ها و کرایه‌هاشان با تمهیداتی که درنظر گرفته شده کمتر شود، البته اختیار تعیین قیمت تاکسی با خود شرکت‌ها است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی سخت‌گیرانه تر می شود

فرسودگی تاکسی ها، زندگی رانندگان را دچار مشکل کرده است

نوسازی ناوگان تاکسیرانی، با چاشنی پرداخت وام 40 میلیونی

نوسازی ناوگان تاکسیرانی در انتظار نهایی شدن قیمت خودرو

خودروهای برقی در انتظار مصوبه هیئت دولت برای ورود به ناوگان تاکسیرانی

فرسودگی 150 هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی