پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 2008

پژو 2008 برای مسابقات رالی داکار ، لباس جدید می پوشد

پژو ، برای رالی داکار ۲۰۱۶ با بهینه سازی هایی بر روی بدنه، آئرودینامیک، سیستم تعلیق و موتور ، مدل مسابقه‌ای دیفرانسیل عقب 2008 DKR را ارتقا داده است . با این ارتقا ، در حال حاضر به اندازه ۲۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۰۰ میلی‌متر عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است و نسبت به مدل قبلی، پیشرانه […]

javankhodro
دوشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۴

پژو ، برای رالی داکار ۲۰۱۶ با بهینه سازی هایی بر روی بدنه، آئرودینامیک، سیستم تعلیق و موتور ، مدل مسابقه‌ای دیفرانسیل عقب 2008 DKR را ارتقا داده است .

با این ارتقا ، در حال حاضر به اندازه ۲۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۰۰ میلی‌متر عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است و نسبت به مدل قبلی، پیشرانه قدرتمندتری دارد. در همین حال، تغییر در ابعاد، موجب یک چهره تهاجمی‌تر برای این خودرو شده است.پژو در این مدل، برای بهبود قابلیت‌های آفرود  میزان پیش‌آمدگی‌های جلو و عقب را کاهش داده است ، چرا که پیش‌آمدگی کوتاهتر باعث می‌شود که خودرو راحت‌تر بتواند از موانعی مانند تپه‌های ماسه‌ای، بستر رودخانه‌ها و سنگ‌های بزرگ عبور کند.کاپوت و هواکش سقفی در این مدل، مورد تجدیدنظر کلی قرار گرفته‌اند تا به این وسیله تعادل بیشتری بین نیروی داون‌فورس در جلو و عقب ایجاد کنند. همچنین یک مجرای هوای جدید برای اطمینان از جریان بهتر هوا درنظر گرفته شده است.

پژو 2008

در طراحی جدید سیستم تعلیقسعی کرده عملکرد بهتری در مسیرهای سخت و صعب‌العبور داشته باشد. ضمن اینکه توزیع وزن به شکل بهینه‌تری انجام گرفته و 2008 DKR برای اولین بار، صاحب چرخ‌های منیزیومی یکپارچه شده که در پوششی از تایرهای سبک‌وزن میشلن پوشیده شده‌اند.این چرخ‌های جدید، صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در وزن کلی خودرو به دنبال دارند.

پژو 2008

موتور پژو برای داکار ۲۰۱۶ نیز همراه با قدرت بیشتر، ارتقا یافته است.موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 دیزل، در حال حاضر دارای قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۸۰۰ نیوتن‌متر است.

پژو 2008

استفان پیترهنسل (Stephane Peterhansel)، راننده‌ای که اولین پیروزی 2008 DKR را در رالی جاده ابریشم چین کسب کرد، درباره این مدل می‌گوید:

با وجود طول و عرض بیشتر در این خودرو، می‌توانید واقعاً تفاوت را احساس کنید، با کاهش مرکز گرانش، تعادل بیشتری دارید و بنابراین، سرعت در پیچ‌ها افزایش می‌یابد. همین‌طور، تفاوت را در موتور نیز می‌توانید احساس کنید؛ این موضوع، نه‌تنها در قدرت بیشتر، بلکه در «در دسترس‌بودن» قدرت در دور موتورهای پایین نیز می‌تواند حس شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی