پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

حیات خودروسازی به قطعه سازی وابسته است

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی؛ این قطعه سازی است که موجب زنده ماندن خودروسازی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بحث ایجاد اشتغال با توجه به پیش بینی بسیاری از کارشناسان در سال 99 باید با جدیت بیشتری دنبال شود. محدودیتهایی که در این زمینه خصوصاً در دستگاههای دولتی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۸

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی؛ این قطعه سازی است که موجب زنده ماندن خودروسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بحث ایجاد اشتغال با توجه به پیش بینی بسیاری از کارشناسان در سال 99 باید با جدیت بیشتری دنبال شود. محدودیتهایی که در این زمینه خصوصاً در دستگاههای دولتی وجود دارد سبب می شود که توجه به سمت بنگاههای خصوصی جلب شود. بنگاههایی که با وجود داشتن موانعی مانند تحریم و گرانی تولید همچنان می توانند نقطه ی اتکاء در زمینه ی ایجاد اشتغال باشند.

هجمه هایی که گاهاً در مورد برخی از نهادهای خصوصی شکل می گیرد این سؤال را مطرح می کند که در نبود این سازمانها و با توجه به شرایط موجود چه کسی متولی ایجاد اشتغال خواهد بود و آیا در آئینه ی اقتصاد مقاومتی تنها انتقاد مطرح است یا اینکه نگاه به داخل باید انعطاف بیشتری داشته باشد و سعی بر تقویت آنها به شکل قوی شکل گیرد؟ بزرگترین قطعه سازی کشور یعنی کروز از جمله ی سازمنهایی است که با وجود موانع بین المللی و گاهاً بی مهریهای داخلی همچنان به موضوع ایجاد اشتغال همیت داشته و از این جهن جزو خواص می باشد.

جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اشتغال در کشور در حوزه ی صنعت ، خدمات و گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا در زمینه ی خودرو و بخشهایی که به این تولید کمک می کنند باید نگاه ویژه ای وجود داشته باشد. بحث تحریمها هم خودروسازان ما و هم قطعه سازان ما را دچار بحران کرده. خصوصاً قطعه سازان ما در کنار این مسائل طلبهای زیادی از خودروسازان دارند در این شرایط باید قطعه سازان کمک کرد اگر قطعه سازی نباشد خودروسازی هم وجود ندارد. باید بانکها و دولت کمک کنند تا مقطع تحریم که بسیار سخت است پشت سر گذاشته شود این بدون شک باعث افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل می شود. کوچکی نژاد افزود: باید به تولید خودروهای هیبریدی که هم در کاهش آلایندگی هوا و هم در آسایش مردم نقش دارند نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

واگذاری خودروسازان به شرطها و شروطها

تامین منابع مالی قطعه سازان موجب تسهیل روند افزایش تولید خودرو می شود

واگذاری خودروسازان تا پایان سال 99

سالی که نکوست از بهارش پیداست/ خودروسازان به نام، سال 2019 را چطور گذراندند؟

تلاش برای ارتقا داخلی سازی قطعات خودرو

قطعه سازان؛ ظرفیتی مغفول مانده در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی