پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن_قطعه_سازان_خودرو

پول قطعه «پیکان» می دهند انتظار قطعه «بنز» دارند

رییس انجمن قطعه سازان: پول قطعه «پیکان» می دهند انتظار قطعه «بنز» دارند رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: افت کیفیت برخی از قطعات ساخت داخل خودروها متاثر ناتوانی قطعه سازان در تامین منابع مالی است. محمد باقر رجال با بیان این مطلب گفت: متاسفاته برخی خودروسازان پول قطعه یک خودروی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۴
رییس انجمن قطعه سازان:

پول قطعه «پیکان» می دهند انتظار قطعه «بنز» دارند

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: افت کیفیت برخی از قطعات ساخت داخل خودروها متاثر ناتوانی قطعه سازان در تامین منابع مالی است.

محمد باقر رجال با بیان این مطلب گفت: متاسفاته برخی خودروسازان پول قطعه یک خودروی پیکان را به سازنده می دهند و انتظار دریافت قطعه بنز را دارند که این رویکرد کاملا ناعادلانه است.

وی با بیان اینکه وقتی مشکلات مالی وجود داشته باشد افت کیفیت قطعات هم مشاهده می شود، افزود: وقتی یک قطعه ساز مبالغی در حد تامین فولاد داخلی یا چینی را از خودروساز دریافت می کند، نمی توان انتظار داشت قطعات را با کیفیت آلیاژهای اروپایی تولید کند.

رجال توضیح داد: یکی از مشکلات اساسی ما عدم پرداخت مطالبات شرکت های قطعه ساز توسط خودروسازان و انباشته شدن این مبالغ است و همین مساله فرصت فکر کردن به قطعه ساز ایرانی درباره موضوعات توسعه ای و ارتقای کیفی را نمی دهد.

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تصریح کرد: طی سالهای گذشته شرکت های قطعه ساز متحمل زحمات فراوانی شده اند و با اجرای طرح های توسعه، کارخانه ها و دستگاه های جدید و همچنین تربیت نیروی متخصص سرمایه ارزشمندی را برای کشور به جای گذاشته اند.

وی با بیان اینکه باید نهایت استفاده را از ظرفیتهای داخلی برد، افزود: خودروسازان باید در قراردادهای آتی خود با شرکت های خارجی موضوع قرار گرفتن قطعه سازان ایرانی در زنجیره جهانی تامین قطعات را نیز مدنظر قرار دهند تا بازدهی این سرمایه ها برای اقتصاد ایران افزایش یابد.

قطب سوم خودروسازی با حضور رنو و نیسان

امضا قرارداد همکاری انجمن‌ قطعه سازان ایران و فرانسه

صادرات محصولات سایپا به تاجیکستان، آذربایجان و نیجریه

با جو ایجاد شده افزایش قیمت در بازار خودرو نخواهیم داشت.

مبارزه با کمپین با افزایش تعرفه واردات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی