پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو در چین

تحمیل ضرر 6 میلیون دلاری خودروسازان خارجی مستقر در چین

شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر هوندا و نیسان از محل تعطیلی کارخانه‌های خود در ووهان چین روزانه ۶ میلیون دلار ضرر می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یک رسانه دولتی چین گزارش داد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی بین‌المللی نظیر نیسان ژاپن، جنرال موتورز آمریکا، رنوی فرانسه و هوندای ژاپن به دلیل تعطیلی کارخانه‌های خود در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۸

شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر هوندا و نیسان از محل تعطیلی کارخانه‌های خود در ووهان چین روزانه ۶ میلیون دلار ضرر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یک رسانه دولتی چین گزارش داد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی بین‌المللی نظیر نیسان ژاپن، جنرال موتورز آمریکا، رنوی فرانسه و هوندای ژاپن به دلیل تعطیلی کارخانه‌های خود در ووهان چین که مرکز شیوع ویروس کروناست، روزانه ۶ میلیون دلار ضرر می‌کنند.

یکی از مدیران این شرکت‌ها به گلوبال‌تایمز چین گفت که برخی تولید‌کنندگان قطعات در حال‌حاضر با تعطیل بودن خطوط تولید به سمت فروش قطعات انبارشده روی آوردند، اما این قطعات به‌زودی تمام خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات نیز شبکه توزیع قطعاتی است که هنوز به شرایط عادی بازنگشته‌اند.شهر ووهان در استان هوبی چین یکی از اصلی‌ترین مناطق تولید خودرو در چین به‌شمار می‌رود و میزبان شرکت‌های بزرگ خودروسازی از آمریکا، اروپا و ژاپن و بسیاری نقاط دیگر جهان است.

تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۷/ ۱ میلیون دستگاه خودرو به ارزش ۵۷ میلیارد دلار در این شهر تولید شد.از آنجایی که ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا در چین به‌شمار می‌رود، پس از تعطیل شدن کارخانه‌های خودروسازی با آغاز تعطیلات سال نوی چینی، این کارخانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به چرخه تولید بازگردند.

لی کوآن، مدیر کمیته نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی چین در ووهان، می‌گوید در صورتی که اوضاع به همین منوال پیش برود شرکت‌های خودروسازی اجازه نخواهند داشت تا روز ۱۱ مارس کارخانه‌های خود را باز کنند. شرکت‌های خودروسازی خارجی هم هفته‌ها طول خواهد کشید تا به حالت عادی بازگردند.

به گفته وی پس از آغاز فعالیت در کارخانه‌های خودروسازی،‌ یک ماه و نیم طول می‌کشد که شرکت‌های خارجی به ظرفیت تولید کامل خود برسند.

انتهای پیام/ منبع: فارس

افت 92 درصدی فروش خودرو در چین

محصول جدید شورولت در چین معرفی می شود؟

خط تولید محصول برقی آئودی تعطیل شد

چرخ تولید چینی ها دوباره روشن شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی