پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر

ضرر 100 میلیون دلاری کرونا به ایرلاین های آسیایی

اختلالات به وجود آمده در پروازها و مسافرت‌های هوایی به علت شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه ۱۰۰ میلیون دلار به ایرلاین‌های خاورمیانه ضرر زده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اتحادیه صنعت هوانوردی روز دوشنبه گزارش داد که اختلالات به وجود آمده در پروازها و مسافرت‌های هوایی به علت شیوع ویروس کرونا […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

اختلالات به وجود آمده در پروازها و مسافرت‌های هوایی به علت شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه ۱۰۰ میلیون دلار به ایرلاین‌های خاورمیانه ضرر زده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اتحادیه صنعت هوانوردی روز دوشنبه گزارش داد که اختلالات به وجود آمده در پروازها و مسافرت‌های هوایی به علت شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه ۱۰۰ میلیون دلار به ایرلاین‌های خاورمیانه ضرر زده است. خاورمیانه به عنوان مرکزی برای اتصال مسافرت‌های شرق به غرب شناخته شده است.

شهر دوبی در حاشیه خلیج فارس، که خانه پرترافیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی جهان است، وابستگی سنگینی به توریسم و مسافرت هوایی دارد. به علت شیوع ویروس کرونا، امارات متحده و سایر کشورهای خلیج فارس تمامی پروازهای خود به ایران را لغو کرده‌اند. همچنین تعداد پروازهای این کشورها به چین بسیار محدود شده است.

اتحادیه هوانوردی بین‌الملل (یاتا) که نمایندگی ۲۹۰ ایرلاین جهان را به عهده دارد اعلام کرد پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضای مسافر در خاورمیانه را برای امسال از ۴.۶ درصد به ۲.۳ درصد کاهش داده است.

یاتا اعلام کرد در تخمین‌های خود تأثیر منفی توقف پروازهای ایرلاین‌های منطقه به مکه و مدینه را در نظر نگرفته است. این در حالی است که عربستان به علت شیوع ویروس کرونا صدور ویزا برای زائران مکه و مدینه را متوقف کرده است.

یاتا اعلام کرد در صورت تداوم شیوع جهانی ویروس، صنعت هوانوردی با ضرری ۳۰ میلیارد دلاری روبرو خواهد شد و ترافیک هوایی جهان امسال ۴.۷ درصد کاهش خواهد یافت. صنعت هوانوردی آسیا اقیانوسیه با ضرر ۲۷.۸ میلیارد دلاری بیشتر از همه آسیب خواهد دید. حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار از ارزش بازار هوانوردی چین نابود خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

آسمان ایران کوتاه ترین مسیر پروازی است/ از سرگیری پروازهای خارجی عبوری از ایران

سه فروند ایرباس دست دوم وارد ناوگان هوایی می شود

پروازهای کدام شرکت هواپیمایی به موقع انجام می شود؟

مشکلی در فرودگاه های نجف و بغداد برای پروازها وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی