پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرودگاه مهرآباد

سه فروند ایرباس دست دوم وارد ناوگان هوایی می شود

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی؛ با توجه به تحریم های حاکم شرکت های هواپیمایی در تلاش هستند تا نیاز ناوگان هوایی را تامین لذا در این راستا هواپیماهای وارداتی، هواپیماهای دست دوم هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از ورود سه فروند ایرباس به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲ دی ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی؛ با توجه به تحریم های حاکم شرکت های هواپیمایی در تلاش هستند تا نیاز ناوگان هوایی را تامین لذا در این راستا هواپیماهای وارداتی، هواپیماهای دست دوم هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از ورود سه فروند ایرباس به ناوگان هوایی کشور خبر داد در این راستا مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، شرکت‌های معتبر هواپیمایی از جمله بوئینگ و ایرباس قراردادهای خود را لغو کرده یا به حالت تعلیق درآوردند و مواردی که درباره واردات هواپیما اعلام می‌شود، مربوط به هواپیمای دست دوم است.

وی در این راستا اشاره کرد: علیرغم فشارها و تحریم‌های صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی داخلی در تلاش هستند تا نیازهای کشور را در این حوزه تامین کنند و سختی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

سامانی تشریح کرد: شورای عالی هواپیمایی محدودیت‌های سنی برای واردات هواپیما دست دوم به ایرلاین‌ها ابلاغ کرده و آن اینکه نباید سن ناوگان وارد شده بیشتر از سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی ۲۰ سال باشد اما با توجه به شرایط کنونی که درآن قرار داریم، پیشنهاد می‌شود تسهیلاتی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: هواپیماهایی که از نظر پروازهای انجام شده‌شان قابلیت پرواز دارند، می‌توانند در ایران مورد استفاده قرار بگیرند و پیشنهاد می‌شود از این منظر دستگاه‌های متولی سخت‌گیری چندانی نداشته باشند. به عنوان مثال هواپیمای مسافری که ۱۰ سایکل پرواز انجام داده است و سن بالاتر از ۲۰ سال دارد مشکلی برای پرواز ندارد و بهتر است به آن اجازه واردات داده شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

پروازهای کدام شرکت هواپیمایی به موقع انجام می شود؟

فروش بلیت هواپیما گران تر از نرخ حداکثری اعلامی، تخلف است

بهره گیری از ظرفیت دیگر شرکت های هواپیمایی منوط به نتیجه رایزنی با عربستان

سازمان هواپیمایی نظارت کافی بر فعالیت و نرخ گذاری شرکت های هواپیمایی دارد

قیمت بلیت هواپیما در مسیر ثبات/ تغییر قیمت بلیت هواپیما به تغییرات نرخ ارز بستگی دارد

انصراف از سفرهای نوروزی خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی