پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما

ضرر 8 میلیارد دلاری شرکت های هواپیمایی آمریکا لاتین

براساس اعلام سازمان حمل و نقل هوایی منطقه آمریکایی لاتین، لغو پروازها تاشی از شیوع ویروس کرونا در این منطقه موجب ضرر هشت میلیارد دلاری ایرلاین ها می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نظر می‌رسد که شرکتهای هواپیمایی مستقر در منطقه آمریکای جنوبی یکی پس از دیگری به لغو و تعلیق پروازهای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ فروردین ۱۳۹۹

براساس اعلام سازمان حمل و نقل هوایی منطقه آمریکایی لاتین، لغو پروازها تاشی از شیوع ویروس کرونا در این منطقه موجب ضرر هشت میلیارد دلاری ایرلاین ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به نظر می‌رسد که شرکتهای هواپیمایی مستقر در منطقه آمریکای جنوبی یکی پس از دیگری به لغو و تعلیق پروازهای بین المللی خود اقدام می‌کنند.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این ویروس خطرناک و مرگبار، تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو کرده و به حالت تعلیق در آورده اند.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان و تحلیلگران فعال در سازمان حمل و نقل هوایی منطقه آمریکای لاتین (ALTA) به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که ایرلاین های مستقر در این منطقه از لغو و تعلیق پروازهای ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا که در نهایت منجر به زمین گیر شدن هواپیماها و تعدیل نیروهای انسانی و افزایش هزینه های مربوطه خواهد شد، با بحران های مالی گسترده ای مواجه شده و متحمل ضرر و زیان هشت میلیارد دلاری خواهند شد.

به عنوان مثال، ایرلاین کوپا ایرلاینز به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور پاناما اعلام کرده که از تاریخ ۲۲ مارس تا ۲۱ آوریل سال جاری میلادی تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو خواهد کرد.

اندکی پیشتر نیز ایرلاین اینترجت مکزیک به عنوان یکی از بزرگترین ایرلاین های فعال در این کشور نیز از لغو تمامی پروازهای بین‌المللی خود از تاریخ ۲۴ مارس سال جاری میلادی تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

کلمبیا نیز در اقدامی مشابه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که تمامی سفرها و پروازهای بین المللی ورودی به این کشور را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت و بهداشت جامعه ممنوع اعلام خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی آویانسا (Avianca) به عنوان ایرلاین حامل پرچم کشور کلمبیا نیز روز جمعه اعلام کرده بود که بالغ بر ۵ هزار نفر از کارکنان و پرسنل این ایرلاین بزرگ را به مرخصی بدون حقوق فرستاده است.

دولت آرژانتین نیز نخستین کشور آمریکای لاتین بود که هفته گذشته از منع ورود تمامی مسافران خارجی به مرزهای این کشور خبر داد.

در میان کشورهای این منطقه استراتژیک، برزیل که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به شمار می رود، تنها کشوری بوده که همچون سایر همسایگان خود، تاکنون محدودیت‌های جدی و سختگیرانه‌ای در تردد و سفرهای هوایی اعلام نکرده و به گفته وزارت حمل و نقل این کشور هنوز برنامه‌ای برای تعطیلی فرودگاه های برزیل ندارد.

همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

پیش‌تر کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) با انتشار گزارشی مفصل در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا نیز در برآوردهای قبلی خود اعلام کرده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو شود که این بیشترین میزان از بحران های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود. این در حالیست که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و مشخص نشده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

مسافران آلمان بخوانند/ شرایط جدید ورود به کشور آلمان

بهانه تراشی به سبک ترک های استانبول/ سرگردانی مسافر ایرانی پرواز زاگرب-استانبول

درخواست وام شرکت های هواپیمایی آمریکایی از دولت

کاهش 90 درصدی پروازهای لوفت هانزا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی