پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جنرال موتورز

از ماشین تا کپسول!/ قانون ((تولید در وضعیت جنگی))، جنرال موتورز را به تولید دستگاه تنفسی وادار کرد

با توجه به فراگیری ویروس کرونا در سراسر جهان و گسترش این ویروس در آمریکا، دونالد ترامپ با فعال کردن قانون “تولید در وضعیت جنگی” به جنرال موتورز دستور داده هر چه سریع‌تر خط تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را به بهره برداری برساند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو روز جمعه، ۲۷ مارس، آقای […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۹

با توجه به فراگیری ویروس کرونا در سراسر جهان و گسترش این ویروس در آمریکا، دونالد ترامپ با فعال کردن قانون “تولید در وضعیت جنگی” به جنرال موتورز دستور داده هر چه سریع‌تر خط تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را به بهره برداری برساند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

روز جمعه، ۲۷ مارس، آقای ترامپ ابتدا در توییتر به مدیرعامل شرکت جنرال موتورز انتقاد کرد که به جای دست به کار شدن “به دنبال چانه زدن و امتیاز گرفتن” است و کمی بعد کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا با فعال کردن “قانون تولید در وضعیت جنگی” از اختیارات خود استفاده کرده تا بتواند تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را مهیا کند.

این قانون که در دهه ۵۰ میلادی و به هنگام جنگ آمریکا با کره مصوب شد به رئیس‌جمهوری این کشور اجازه می‌دهد بنا بر اقتضای وضعیت جنگی به کارخانجات آمریکایی دستور تولید ماشین آلات بدهد و آنها، با وجود غیردولتی بودن و تعلق به بخش خصوصی، موظف به اجرای دستورات کاخ‌سفید هستند.

در بیانیه‌ای که روز جمعه کاخ سفید به نقل از آقای ترامپ منتشر شده آمده: “امروز من حکم حکومتی را امضاء کردم که به موجب آن وزیر بهداشت و سلامت اجازه می‌یابد با استناد به “قانون تولید در وضعیت جنگی” از شرکت جنرال موتورز بخواهد که با الویت و فوریت دادن به ساخت دستگاه‌های کمک تنفسی به شرکت های اقماری خود دستور تولید فوری آنها را بدهد. مذاکرات ما با جنرال موتورز تاکنون سازنده بوده، اما نبرد ما در برابر ویروس کرونا به قدری فوری است که دیگر اجازه مذاکرات عادی و سبک و سنگین کردن سود و زیان را به کسی نمی‌دهد. جنرال موتورز در حال اتلاف وقت بود. اما حکم حکومتی امروز موجب خواهد شد که تولید دستگاه های کمک تنفسی که برای نجات جان آمریکاییان ضروری است، شتاب بگیرد.”

اگرچه آقای ترامپ در بیانیه خود تنها به شرکت جنرال موتورز اشاره کرده اما ساعتی قبل از این دستور، در توییتر به شرکت خودروسازی فورد هم اشاره کرد و با تشر زدن به این شرکت گفته که “فورد هم باید برای تولید دستگاه‌های کمک تنفسی بجنبد.”

افزایش 15 روزه مهلت اعلام خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه

کرونا چراغ ژنو اتوشو را بعد از 70 سال خاموش کرد

تویوتا همچنان در دام کرونا

نفوذ کرونا به قلب فورد در اسپانیا

ضرر 100 میلیون دلاری کرونا به ایرلاین های آسیایی

اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص جلوگیری از گسترش کرونا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی