پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

500 تاکسی نوسازی شده همچنان با مشکل صدور پلاک رو به رو هستند

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، در حال پیگیری برای رفع مشکل ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده برای صدور پلاک هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مورد وضعیت نوسازی تاکسی‌ها در سال جدید گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و توافقات انجام شده با شرکت خودروساز، نوسازی تاکسی‌های فرسوده در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، در حال پیگیری برای رفع مشکل ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده برای صدور پلاک هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مورد وضعیت نوسازی تاکسی‌ها در سال جدید گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و توافقات انجام شده با شرکت خودروساز، نوسازی تاکسی‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی در سال جاری پیگیری می‌شود، افزود: البته در اجرای این مهم با مشکلاتی مواجه هستیم بگونه‌ای که در حال حاضر درگیر ورود ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده در انتهای سال ۹۸ به چرخه ناوگان حمل ونقل عمومی هستیم.

قنادان با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته یکی از خودروسازان حدود ۱۰۰۰ تاکسی تحویل داد که نیمی از آنها یعنی حدود ۵۰۰ دستگاه متعلق به شهر تهران بود، گفت: مراکز شماره گذاری در پی شیوع کرونا در اسفندماه سال قبل تعطیل شدند و این خودروها مشمول ضوابط شماره‌گذاری سال ۹۹ شدند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی توضیح داد: از ابتدای سال جاری، بنا به مصوبه هیات دولت، خودروسازان باید الزامات استاندارد یورو ۵ را بروی خودروهایشان از جمله تاکسی رعایت کنند و مراکز شماره گذاری نیز تنها به شرط رعایت الزامات این استاندارد و دریافت تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صدور پلاک تاکسی ها می کنند؛ این درحالی است که قبل از عید مراکز شماره گذاری تعطیل بودند و به همین دلیل تاکسی‌های تحویلی سال گذشته که دارای استاندارد یورو ۴ هستند مشمول مقررات جدید شده و برای شماره گذاری مشکل دارند.

وی ادامه داد: این ۱۰۰۰ تاکسی در حالی معطل مانده‌اند که در سال گذشته تکمیل وجه کرده و ایران خودرو نیز شماره شاسی آنها را ثبت کرده است و تنها منتظر صدور پلاک بودیم که مراکز شماره گذاری به دلیل کرونا تعطیل شد.

قنادان افزود: در حالی اعمال مقررات یورو ۵ برای شماره گذاری این تاکسی‌ها به مراکز شماره گذاری ابلاغ شده که تاکسی‌های تولید شده امکان ارتقاء استاندارد ندارند و در پارکینگ‌های ایران خودرو خاک می‌خوردند.

قنادان تصریح کرد: برای حل این مشکل مکاتباتی با ذینفعان مختلف در دولت داشته‌ایم تا راه حلی برای حل این مشکل پیدا شود؛ چراکه راننده تاکسی پولش را واریز کرده اما خودرویی ندارد و ارتقاء کیفیت خودروها هم به یکدفعه نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدار اخیرشان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و قول مساعد وی برای حل این مشکل گفت: شهرداری تهران در اجرای الزامات زیست محیطی هیچ مشکلی ندارد، اما در بحث تاکسی‌های تولید شده باید به این نکته تأکید کنم که رانندگان تاکسی در این بازه زمانی خودروی خود را اسقاط کرده و حتی شماره شاسی تاکسی نیز به نام آن‌ها حک شده و مالک تاکسی مشخص است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تسلا در یک قدمی تولید مینی بوس برقی

ازسرگیری خدمت رسانی مجدد در مترو هشتگرد

تاکسی های موجود در نمایندگی ها دارای مالکیت مشخص است

زمان ثبت نام، تنها اولویت گازسوز شدن رایگان خودروها

توسعه اتوبوس های برقی بدون کابل در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی

احداث 550 کیلومتر مسیر دوچرخه تا سال 1401 در تهران

توقف عملیات نوسازی تاکسی های فرسوده

129 هزار تاکسی تا 2 ماه آینده نوسازی می شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی