ب ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد از فیسلیفت سری 5، بالاخره از این سدان رونمایی کرد این کارخانه آلمانی همیشه برای سری 5 بسیار محافظه کارانه عمل کرده و سری 5 جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ب ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد از […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
ب ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد از فیسلیفت سری 5، بالاخره از این سدان رونمایی کرد تا با نفسی تازهتر به رقابت با آئودی A6، جنسیس G80 و مرسدسبنز E کلاس جدید بپردازد.
ب ام و همیشه برای سری 5 بسیار محافظه کارانه عمل کرده و سری 5 جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست.
تنها تفاوت عمده را میتوان در چراغهای جستوجو کرد. سپر جلو شباهت غیر قابل انکاری را به سری 3 پیدا کرده و چراغهای عقب نیز اندکی دستخوش تغییرات شدهاند.
در کابین نیز رویکردی مشابه در پیش گرفته شده است و فقط میتوان نشاندهندههای دیجیتالی 12.3 اینچی در کنار واسط کاربری جدیدی را برای نمایشگر کنسول مرکزی مشاهده کرد و در سایر بخشها تفاوتی با سری 5 کنونی دیده نمیشود.
سری 5 برای سال 2021 در 4 نسخه 530i، 530e Plugin، 540i و M550i عرضه خواهد شد که نسخه 540i با سیستم Mild-Hybrid به توان 48 ولت همراه است که علیرغم ثابت بودن 335 اسببخار نیرو، دارای شتابگیری سریعتر و مصرف سوخت کمتری است.
نسخه 530e یک موتور الکتریکی را با موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو تلفیق میکند که حاصل آن 288 اسببخار نیرو و 420 نیوتنمتر گشتاور است.
برای موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری تویینتوربو M550i قدرت همان 523 اسببخار و گشتاور 723 نیوتنمتر باقی خواهد ماند که به کمک این موتور در 3.6 ثانیه میتواند از صفر به یکصد کیلومتربرساعت برسد. قیمت پایه برای نسخه پایه 530i از 54 هزار و 200 دلار آغاز میشود و تا 76 هزار و 800 دلار برای نسخه M550i ادامه دارد.
ب ام و سری 6 دیگر در بازار ایالت متحده عرضه نمیشود اما نسل جدید نسخه GT از این سری آماده حضور در بازار اروپاست.
سری 6 GT جدید همچون گذشته دارای 5.09 متر طول و 3.07 متر فاصله بین محورهاست. صندوق بار در حالت عادی 600 لیتر گنجایش دارد و با خواباندن ردیف دوم به 1800 لیتر افزایش مییابد.
در حالی که کلیت بدنه درست مشابه به نسل پیشین سری 6 GT بوده، چراغهای جلو و عقب و سپرها، از سری 5 جدید به عاریت گرفته شدهاند.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید