پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی شیرون

قدرت باورنکردنی سیستم تهویه مطبوع بوگاتی شیرون

طبق بررسی صورت گرفته، رکورد های بوگاتی تنها در سرعت و قدرت خلاصه نمی شود بلکه سیستم تهویه مطبوع این ابر خودرو قادر است یک آپارتمان ۸۰ متری را خنک کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ایالات متحده در میانه موج گرما قرار دارد و در برخی مکان‌ها شاهد افزایش دما تا سه رقم […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۹

طبق بررسی صورت گرفته، رکورد های بوگاتی تنها در سرعت و قدرت خلاصه نمی شود بلکه سیستم تهویه مطبوع این ابر خودرو قادر است یک آپارتمان ۸۰ متری را خنک کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ایالات متحده در میانه موج گرما قرار دارد و در برخی مکان‌ها شاهد افزایش دما تا سه رقم (حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد) نیز خواهیم بود. این امر باعث می‌شود تا وجود سیستم تهویه مطبوع در خودرو بسیار حیاتی باشد و یکی از دلایلی است که بوگاتی هنگام توسعه سیستم کنترل آب‌وهوا برای سوپراسپرت شیرون، تمام تلاش خود را به کار بست.

درحالی‌که ۸۰ سال از حضور سیستم تهویه مطبوع (کولر گازی) در خودرو می‌گذرد، برخی از سیستم‌ها بهتر از سایرین کار می‌کنند. این امر به‌ویژه در مورد بوگاتی شیرون و مشتقات آن صادق است؛ زیرا آن‌ها دارای یک کمپرسور تهویه مطبوع و دو کندانسور برقی با ظرفیت خنک‌کنندگی حداکثر ۱۰ کیلووات هستند.

بوگاتی شیرون

در مدل‌های پیشرانه وسط شیرون و دیوو، این سیستم از دو کندانسور در سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کند تا از عدم اتلاف گرما در خودرو اطمینان حاصل شود.

سوپراسپرت قدرتمند بوگاتی همچنین تقریبا ۹/۵ متر خطوط تهویه مطبوع دارد و می‌تواند تقریبا ۳ کیلوگرم مایع خنک‌کننده را از فشار حدود ۲ بار تا ۳۰ بار در هر دقیقه فشرده کند. بوگاتی می‌گوید سیستم تهویه مطبوع شیرون به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند یک آپارتمان ۸۰ متر مربعی را خنک کند.

اگرچه این یکی از مزیت‌های شیرون به شمار می‌رود، قرار دادن سیستم تهویه مطبوع در این خودرو چندان ساده به‌نظر نمی‌رسد.

سیستم تهویه مطبوع بوگاتی (1)

همان‌طور که جولیا لمکه، مهندس این شرکت توضیح می‌دهد، «محصولات بوگاتی به دلیل سرعت بسیار بالای خود شناخته شده‌اند که چالش‌های جدی برای نصب کولر گازی ایجاد می‌کند؛ زیرا در وسایل نقلیه معمولی، هوا از قسمت پایینی شیشه جلو به داخل کابین وارد می‌شود، اما در بوگاتی این تقریبا در حدود سرعت‌های بالای ۲۵۰ کیلومتربرساعت اتفاق می‌افتد». پس از آن نقطه، یک سوئیچ فشار منفی وجود دارد؛ بنابراین این شرکت سیستم کنترل پیشرفته‌ای به‌همراه فلپ هوای اضافی و یک دمنده بهینه‌شده ایجاد کرده است تا از تداوم ورود هوا به داخل کابین اطمینان حاصل کند.

البته چالش‌های دیگری نیز وجود دارد؛ زیرا خودروهای بوگاتی برای اطمینان از دستیابی به سرعت‌های زیاد، شکل بدنه‌ی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که میزان مقاومت در مقابل جریان هوا به کمترین مقدار خود برسد. به‌طور خاص، این شرکت خاطرنشان می‌کند که شیرون دارای شیشه جلوی نسبتا مسطح با شیب ۲۱/۵ درجه است.

چنین طرحی برای شیشه جلو، سطح شیشه‌ای بزرگی با مساحت ۱/۳۱ متر مربع و تقریبا دو برابر خودروهای کامپکت معمولی ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود فضای داخلی بوگاتی شیرون سریع‌تر از حد معمول گرم شود و حتی قبل از آن است که آپشن‌هایی مانند سقف شیشه‌ای Sky View را در نظر بگیریم.

سیستم تهویه مطبوع بوگاتی (2)

طبق گفته‌های لمکه، فناوری سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده در ابرخودروهای فوق سریع بوگاتی شیرون و بوگاتی دیوو می‌توانند در سرعت‌های بیش از ۴۰۰ کیلومتربرساعت کار کنند و به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند یک آپارتمان کوچک را خنک کنند. سیستم تهویه مطبوع کارآمد بوگاتی بر تمام چالش‌ها غلبه کرده و تضمین می‌کند که کابین بدون توجه به دمای بیرون از آن، خنک باشد.

لمکه اشاره کرد:

باتوجه‌به افزایش سرعت پیشرانه شیرون پور اسپرت تا ۶،۹۰۰ دوربردقیقه، تمرکز اصلی بر عملکرد صحیح کمپرسور تهویه مطبوع به‌عنوان یک موتور جانبی است. به همین دلیل من در بسیاری از تست‌های رانندگی شرکت می‌کنم تا از عملکرد این سیستم در تمام شرایط آب‌وهوایی اطمینان یابم. مهم است که سیستم تهویه مطبوع با سرعت زیاد بتواند به دمای انتخاب‌شده توسط راننده برسد و هیچ‌گونه فاصله‌ و تاخیری در این میان نباشد؛ تا به محض روشن کردن کولر گازی، احساس راحتی کند.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

سریع ترین دکمه جهان! / با دکمه سرعت در بوگاتی آشنا شوید

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

از بوگاتی شیرون رکورد شکن بیشتر بدانید/ حرکت روی مرز 500 کیلومتر بر ساعت

هنر دست به سبک لگو / بوگاتی شیرون لگو با قابلیت تردد در شهر

شاهکار جدید بوگاتی رونمایی شد / هیولایی با نام دیوو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی