پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس بی آر تی

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در دستور کار دولت

به گفته رئیس شورای شهر تهران، بر اساس دو مصوبه دولت قرار شده است که بخشی از پول صندوق توسعه ملی جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به شهرداری تهران اختصاص داده شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع اختصاص پول صندوق توسعه ملی به شهرداری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گفته رئیس شورای شهر تهران، بر اساس دو مصوبه دولت قرار شده است که بخشی از پول صندوق توسعه ملی جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به شهرداری تهران اختصاص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع اختصاص پول صندوق توسعه ملی به شهرداری تهران جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ اظهار کرد: بر اساس دو مصوبه دولت قرار شده است که بخشی از پول صندوق توسعه ملی جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به شهرداری تهران اختصاص داده شود.

وی افزود: یک مصوبه مربوط به موضوع فاینانس جهت تأمین واگن برای مترو تهران است که هزینه‌ای بیش از 700 تا 800 میلیون یورو در نظر گرفته شده و قرار است پیش پرداخت تأمین و خرید این واگن‌ها از طریق پول صندوق توسعه ملی محقق شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع فاینانس برای تأمین واگن‌های مترو در دست پیگیری است ولی هنوز ال‌سی مربوطه باز نشده است.

هاشمی گفت:‌ مصوبه دیگر جهت استفاده از پول صندوق توسعه ملی مربوط به تأمین اتوبوس بوده که بر همین اساس 10 میلیارد دلار برای حمل و نقل عمومی کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن برای پایتخت است که این موضوع نیز هنوز به سرانجام نرسیده و این پول نقد نشده و در اختیار شهرداری تهران قرار نگرفته است.

وی اشاره کرد: تعداد زیادی اتوبوس بین‌شهری، اتوبوس شهری، کامیون کشنده و مینی‌بوس قرار است با پول صندوق توسعه ملی برای شهرهای کشور خریداری شود که 5 هزار اتوبوس و 10 هزار مینی‌بوس آن مربوط به تهران است.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌اگر پول صندوق توسعه نقد شود حمل و نقل عمومی زودتر توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/ منبع: فارس

اورهال قطارهای مترو سالانه حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

لغو طرح ترافیک موجب کاهش مسافران حمل و نقل عمومی نمی شود

لغو طرح ترافیک تاثیری در کاهش مسافران حمل و نقل عمومی نداشته است

تنها 3 درصد از رانندگان ناوگان جاده ای وام کرونایی دریافت کرده اند

ورود تاکسی بدون راننده تا 4 سال آینده به ناوگان عمومی پایتخت روسیه

راه اندازی موزه اتوبوس های قدیمی پایتخت

شهرداری به شهروندان دوچرخه سوار پارکینگ رایگان ارئه می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی