یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکل شناورها افزایش قیمت سوخت آنها بود که مصوبه ابلاغی دولت به منظور اصلاح سهمیهبندی و قیمت سوخت شناورهای باری در وزارت نفت معطل مانده و همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده ست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ ناصر شریفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
ناصر شریفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اصلاح سهمیهبندی و قیمت سوخت قایقهای باری و لنجها، اظهار داشت: مشکل و معضلی ملوانها و لنجهای باری برای صادرات کالاها به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس، سهمیه سوخت آنها بود که متاسفانه به صورت آزاد و با نرخ فوب خلیج فارس محاسبه میشد.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود یک ماه گذشته قیمت سوخت مصرفی شناورها به دو برابر افزایش پیدا کرد و هرلیتر به بیش از 3هزار و 800 تومان رسید،گفت: افزایش قیمت سوخت باعث شد تا بسیاری از شناورها از کار دست بکشند زیرا فعالیت و تردد برای آنها صرفه اقتصادی نداشت، وزارت کشور و وزارت نفت چندین ماه بر روی موضوع قیمت سوخت شناورها فعالیت کردند و سرانجام هیات وزیران مصوبهای را در این خصوص به وزارت نفت ابلاغ کرد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه ابلاغی دولت به منظور اصلاح سهمیهبندی و قیمت سوخت شناورهای باری در وزارت نفت معطل ماند و اجرایی نشد، ادامه داد: در این مصوبه آمده است که قیمت سوخت مصرفی شناورها در آبهای داخلی با قیمت سوخت در داخل کشور محاسبه شود زیرا تنها 30درصد از مسیر تردد شناورهای کشور در حوزه آبهای خارجی است.
منبع: خانه ملت
دیدگاه خود را بنویسید