پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تلفات جاده ای

خطرناک ترین ماه سال در راه است / افزایش قیمت سوخت و خودرو یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای

طبق آمارها بیشتری تلفات جاده ای در شهریور ماه هر سال اتفاق می افتد از این رو باید مردم با توجه به افزایش سفرهای جاده ای مراقبت بیشتری داشته باشند و از طرفی دستگاه های اجرایی نیز تمهیدات لازم را بیاندیشند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ متوسط تلفات جاده ای در ایران به […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

طبق آمارها بیشتری تلفات جاده ای در شهریور ماه هر سال اتفاق می افتد از این رو باید مردم با توجه به افزایش سفرهای جاده ای مراقبت بیشتری داشته باشند و از طرفی دستگاه های اجرایی نیز تمهیدات لازم را بیاندیشند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

متوسط تلفات جاده ای در ایران به نسبت جهانی وضعیت مناسبی ندارد و در این خصوص جاده ها، فرهنگ رانندگی و کیفیت خودروها سهم خود را دارند و با وجود تلاش ها و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته اما همچنان آمار تلفات زیاد است.

هر سال در دنیا یک میلیون و 250 هزار نفر بر اثر تصادفات و سوانح جاده‌ای فوت می‌کنند که سهم ایران در این آمار حدود 16 هزار نفر است که رقم قابل توجهی است که این رقم در سال 86 حدود 21 هزار نفر یوده است.

بر اساس گزارش هایی در این خصوص در ایران شهریور ماه با افزایش سفرهای جاده ای خطرناک ترین ماه سال به شمار می رود و به گفته مسئولان در شهریور ماه سال 96، بطور میانگین روزانه 66 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته وزیر بهداشت”صنعت خودروسازی به مردم ظلم می‌کند، اما از آنجاکه جان انسان‌ها کمتر ارزش دارد، گوش شنوای کمتری هم وجود دارد، در مجلس شورای اسلامی و دولت نیز دراین رابطه زیاد صحبت شده، اما قوه قدرتمندی که باید از ساخت برخی خودروها جلوگیری کند، متأسفانه در کشور وجود ندارد، کاش به‌اندازه‌ای که در فضای مجازی در موضوعات سیاسی فعال هستیم و توان زیادی را صرف تبادل اطلاعات می‌کنیم، برای جان یکدیگر نیز وقت بیشتری می‌گذاشتیم تا در حوزه پیشگیری از سوانح نیز مؤثرتر نقش‌آفرینی می‌کردیم.”

در حالیکه وزیر بهداشت در سخنانی مقصر اصلی این وضعیت را صنعت خودروسازای بیان کرده اما گویا اوضاع وخیم تر این حرف ها است و همه دستگاه های اجرایی کشور باید اقدامات بهتری انجام دهند در همین خصوص معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی معتقد است راهکار مناسب برای جلوگیری از افرایش تلفات جاده ای افزایش قیمت سوخت و خودرو است که اتفاقا راهکاری جهانی است که اغلب کشورها از آن بهره می برند.

به گفته تقی زاده تلفات جاده ای از 27 هزار نفر در اوایل دهه 80 به 16 هزار نفر در سال 95 رسیده بود که این حاصل سلسله اقدامتی بود که توسط دستگاه های اجرایی و پس از تشکیل کمیسیون ایمنی راه ها صورت گرفت.یک بخش اقداماتی بود که بر روی پنج رکن اصلی کار می‌کنند که شمال بحث خودرو، جاده، نیروی انسانی، مدیریت ایمنی و مدیریت بعد از سانحه است. زیرا اگر پس از سانحه به داد سانحه دیده برسند این کمک می‌کند که تعداد کشته شده به حداقل برسد این اقدامات آغاز و به تدریج میزان تلفات جاده‌ها کاهش یافت .

حالا با نزدیک شدن به خطرناک ترین و حادثه خیز ترین ماه سال باید دید که آیا این ماه مانند سال های گذشته قربانیان زیادی خواهد گرفت. امیدورایم با توجه به روندی کاهشی تلفات جاده ای و با اقدامات مناسب در این بخش شاهد کمترین حادثه و تلفات باشیم.

کاهش تلفات جاده ای با گران کردن قیمت بنزین!

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود/ راه های کاهش تلفات جاده ای

موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند/ تلفات 20 درصدی نقاط حادثه خیز جاده ای

کاهش 2/8 درصدی تلفات حوادث رانندگی در خردادماه سال جاری

۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی