پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت سوخت در کشورهای مختلف (1)

ارزان ترین سوخت جهان متعلق به ایران است! / نتایجی جالب از تحقیقات شرکت Veygo

قیمت سوخت و حامل های انرژی در سراسر جهان متفاوت است. اما همیشه بالارفتن قیمت سوخت از دغدغه های اصلی هر دولت و ملتی است. اخیرا شرکت بیمه Veygo تحقیقاتی انجام داده تا دریابد با 56 دلار سوخت، در کدام کشورها می توان مسافت بیشتری را طی کرد. صدر نشین پر قدرت این تحقیقات، کشوری […]

ارشیا
جمعه - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

قیمت سوخت و حامل های انرژی در سراسر جهان متفاوت است. اما همیشه بالارفتن قیمت سوخت از دغدغه های اصلی هر دولت و ملتی است. اخیرا شرکت بیمه Veygo تحقیقاتی انجام داده تا دریابد با 56 دلار سوخت، در کدام کشورها می توان مسافت بیشتری را طی کرد. صدر نشین پر قدرت این تحقیقات، کشوری نیست جز ایران!.

قیمت سوخت در کشورهای مختلف (2)

در این لیست، آمار قیمت سوخت در 50 کشور مختلف گنجانده شده است. خودرویی که به عنوان معیار مصرف سوخت برای این تحقیقات در نظر گرفته شده است، فورد فیستا، هاچبک محبوب و کم مصرف فورد است. در این لیست کشورهایی که از منابع نفتی غنی برخوردارند، رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند. در رده اول و با اختلاف کشور ایران قرار دارد.

قیمت سوخت در کشورهای مختلف (2)

جایی که شما می توانید با پرداخت 56 دلار، مسافت باورنکردنی 3792 کیلومتر را طی کنید. این یعنی ارزش هر لیتر بنزین در ایران تنها 0.24 یورو است و برای پر کردن باکتان تنها به 9.88 یورو نیاز خواهید داشت. در رتبه دوم کشور نیجریه قرار دارد. هر لیتر بنزین در این کشور 0.36 یورو قیمت دارد در حالی که برای پر کردن باک به 15.05 یورو نیاز خواهید داشت. بیشترین مسافت طی شده هم برای 56 دلار 2222.50 کیلومتر خواهد بود.

قیمت سوخت در کشورهای مختلف (3)

کشورهای مصر، عربستان، مالزی، امارات، اندونزی، روسیه، پاکستان، کلمبیا و آمریکا در رتبه های بعد قرار دارند. در این لیست گران ترین سوخت جهان متعلق به کشور هنگ کنگ است که هر لیتر آن 1.80 یورو قیمت دارد و با 50 یورو تنها می توانید 440.96 کیلومتر مسافت را طی کنید.

قیمت سوخت در کشورهای مختلف (1)

جالب ترین نکته صدر نشینی کشور ما با اختلاف بالاست. این نتایج نشان می دهد کشور ما می تواند بهشتی برای خودروهای پر مصرف باشد!. اخیرا یک توریست سوئدی که از کشورمان عبور کرده بود، با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از قیمت بنزین در ایران را باور نکردنی دانسته بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

سهمیه بندی بنزین و 2 نرخی شدن آن به تعویق افتاد

فروش شبانه سوخت به خودروهای افغانستانی تکذیب شد

لزوم افزایش قیمت سوخت با کاهش قیمت خودرو

چگونه کارت سوخت جدید دریافت کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی