پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رانندگی در روز بارانی

تمهیدات شهرداری تهران برای روزهای باران سال

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای روزهای باران تمهیدات بسیاری در نظر گرفته شد تا علاوه بر کنترل ترافیک از بروز گره ترافیکی هم جلوگیری شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یوسف حجت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات معاونت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۸

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای روزهای باران تمهیدات بسیاری در نظر گرفته شد تا علاوه بر کنترل ترافیک از بروز گره ترافیکی هم جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یوسف حجت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات معاونت حمل و نقل در راستا کنترل ترافیک و پیشگیری از وقوع گره ترافیکی در روزهای بارانی بیان کرد: نخستین اقدامی که در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود خود مدیریتی شهروندان است و مردم باید بدانند که همیشه جهت پیشگیری از گره‌های ترافیکی تنها مسئولین نقش ندارند بلکه استفاده عموم مردم از مترو و اتوبوس می‌تواند در کاهش بار ترافیکی سهم مهمی داشته باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم اصلاح رفتارهای عمومی اظهار کرد: متاسفانه برخی از راننده‌های تاکسی تخلف کرده و برای منافع شخصی نرخ کرایه‌ها را افزایش می‌دهند که هر چند شهرداری بر این مسئله نظارت می‌کند ولی خود رانندگان و شهروندان باید رفتارهایشان را اصلاح کنند.

وی توضیح داد: مترو به هیچ عنوان تحت تاثیر شرایط جوی قرار نمی‌گیرد و استفاده از آن سبب کاهش ترافیک به ویژه در روزهای بارانی می‌شود. که در حال حاضر 5 خط اصلی مترو سر فاصله حرکت قطارها کاهش و به 3 و نیم دقیقه رسیده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشریح کرد: در خط 6 و 7 به دلیل ملاحظات فنی سر فاصله حرکت قطارها در حال حاضر 12 دقیقه است ولی با افتتاح خطوط جدید و کاهش سر فاصله حرکت قطارها ظرفیت جابجایی مسافر 50درصد بیشتر شده است. البته تعداد مسافر علیرغم این مسئله تنها 5 تا 6 درصد بیشتر شده است.

وی اشاره کرد:‌ پایین بودن قیمت بنزین سبب شده هنوز میل به استفاده از خودروهای شخصی زیاد باشد و این موضوعات نیز به تدریج نیاز به اصلاح دارد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: مردم باید در روزهای بارانی خود مدیریتی کنند و وقوع ترافیک در چنین مواردی در همه دنیا ممکن است به وقوع بپیوندد و موضوع غیرعادی نیست.

انتهای پیام/

افزایش 30 درصدی ترافیک تهران/ تمهیدات پلیس و شهرداری برای روزهای پر ترافیک مهر ماه

ثبت نام در سامانه تهران من پیش نیاز ورود به طرح کنترل آلودگی هوا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی