پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروهای وارداتی

چالش تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: شرکت‌های نمایندگی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعات با مشکلات بسیاری مواجه  هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های نمایندگی خودروهای وارداتی اظهار کرد: شرکت‌های نمایندگی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: شرکت‌های نمایندگی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعات با مشکلات بسیاری مواجه  هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های نمایندگی خودروهای وارداتی اظهار کرد: شرکت‌های نمایندگی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعات و همچنین خدمات تعمیرگاهی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش خدمات پس از فروش، تامین قطعات به نوعی اصلی‌ترین چالش نمایندگی‌ها محسوب می‌شود.

دادفر بیان کرد: درحالی‌که واردات قطعات خودرو به کشور ممنوع نیست، اما شرکت‌های نمایندگی برای تامین قطعات با مشکل روبه‌رو هستند و مدیران ارشد شرکت‌های نمایندگی برای اینکه بتوانند پاسخ مشتریان خود را به هر نحوی بدهند مجبورند قطعات را به‌صورت مسافری یا در بخش‌های کوچک و از مسیرهای مختلف وارد کنند.

این فعال واردکننده در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های نمایندگی به‌رغم آزاد بودن واردات قطعات به در بسته می‌خورند، توضیح داد: در ظاهر واردات قطعات خودرو آزاد است و ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد و نمایندگی‌ها می‌توانند ثبت سفارش خود را در زمینه واردات قطعات در سامانه‌های تعریف شده انجام دهند، اما زمانی که برای تخصیص ارز به بانک مرکزی مراجعه می‌کنند، ارزی به آنها تخصیص پیدا نمی‌کند.

دادفر ادامه داد: در شرایط حاضر تنها ارزی که از سوی بانک مرکزی برای واردات به رسمیت شناخته می‌شود ارزی است که منشأ آن با قوانین بانک مرکزی مطابقت داشته باشد بنابراین مدیران شرکت‌های نمایندگی نمی‌توانند از ارز خود یا ارزی که منشأ آن برای بانک مرکزی مشخص نباشد استفاده کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان تاکید کرد: در این شرایط تنها ارزی که می‌تواند در اختیار شرکت‌های نمایندگی برای واردات قطعه قرار گیرد ارز حاصل از صادرات است که صادرکنندگان موظفند آن را به حساب بانک مرکزی واریز کنند و این ارز بنا به تشخیص مسوولان بانک مرکزی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.

دادفر با اشاره به برخی توافق‌ها میان دارندگان ارز صادراتی و مدیران شرکت‌های نمایندگی تشریح کرد: شرکت‌های نمایندگی برای حل این معضل قراردادی را با شرکت‌های صادرکننده به امضا می‌رسانند و به نوعی ارز حاصل از صادرات آنها را پیش‌خرید می‌کنند؛ اما مسوولان بانک مرکزی این نوع توافق‌ها و قراردادها را به رسمیت نمی‌شناسند و خود راسا به تخصیص ارز اقدام می‌کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان با اشاره به مکاتبات انجام گرفته با بانک مرکزی برای حل این معضل تصریح کرد: بارها از طرف انجمن با مسوولان ارشد بانک مرکزی نامه‌نگاری کرده‌ایم تا بتوانیم به نوعی چالش تخصیص ارز برای واردات قطعات را حل کنیم، اما تاکنون پاسخ مشخصی در این زمینه از سوی مسوولان بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم.

دادفر تاکید کرد: تا زمانی که راه‌حلی برای این مساله پیدا نشود شاهد هستیم که دود این بی‌تدبیری به چشم مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای وارداتی می‌رود.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

جزئیات موانع ترخیص خودروهای دپویی گمرک

سرنوشت خودروهای دپویی گمرک

تشکیل پرونده تخلفاتی برای شرکت واردکننده خودرو

مشکل خودروهای دپویی در گمرک رفع شد

رکود بی سابقه نفس مراکز اسقاط خودرو را گرفت/ انباشت بیش از 50 هزار گواهی اسقاط خودرو در مراکز

علت ممنوعیت واردات خودرو از زبان دبیر انجمن واردکنندگان

مشکلات واردکنندگان برای ترخیص خودرو از گمرک

وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک همچنان میان زمین و هوا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی