پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

لزوم کنترل بازارهای پیشرو به منظور ثبات بخشی به بازار خودرو

مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت معتقد است، اگر شرایط بازارهای پیشرو را نتواتیم کنترل کنیم خودروساز هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کند، بازار تثبیت نمی‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرد: اگر شرایط بازارهای پیشرو را […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ مهر ۱۳۹۹

مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت معتقد است، اگر شرایط بازارهای پیشرو را نتواتیم کنترل کنیم خودروساز هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کند، بازار تثبیت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرد: اگر شرایط بازارهای پیشرو را نتواتیم کنترل کنیم خودروساز هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کند، بازار تثبیت نمی‌شود.

وی ادامه داد: بازار خودرو را نمی توان مستقل از بازارهای دیگر بررسی کرد و برای بررسی این بازار باید بازارهای پیشرو مانند بازار ارز را هم مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به طرح های فروش انجام شده و تاثیر بازارهای پیشرو در تقاضای مردم برای ثبت نام در این طرح ها، افزود: در فروش فوق العاده اول برای ۲۵ هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند یعنی به ازای هر خودرو حدود ۲۷۵ نفر ثبت نام نمودند.

معمارباشی گفت: اقدامات انجام شده از جمله سیاست‌های دستوری و طرح های پیش فروش تا حدودی به تنظیم بازار کمک نمود و پس از این مرحله محدودیت هایی را برای مدیریت بخش تقاضا اعمال کردیم.

وی ادامه داد: در فروش فوق العاده دوم که ایران خودرو برای ۱۵ هزار دستگاه اجرا کرد، عدد ثبت نام از ۲۷۵ نفر به ازای هر خودرو به ۷۰ نفر رسید و کاهش قابل توجهی داشت.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نمودهای تاثیر بازارهای پیشرو و شاخص های اقتصاد کلان در بازار خودرو اضافه کرد: فروش فوق العاده سوم با ریزش بورس مواجه بود و نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله خودرو وارد شد که در فروش فوق العاده سوم ایران خودرو برای ۱۶ هزار دستگاه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند یعنی به ازای هر خودرو ۱۵۷ نفر متقاضی وجود داشت.

معمار باشی در این باره تصریح کرد: محدودیت‌ها و شروط گذاشته شده در ثبت نام خودرو، تا حدودی تاثیر دارد اما حد و مرز را شرایط بازارهای پیشرو دیگر تعیین می نماید.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص ورود شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودرو نیز گفت: ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو به استناد تشخیص انحصاری بودن بازار خودرو بوده است.

معمارباشی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تببین دستورالعمل برای بازار و محصولاتی که انحصاری هستند با شورای رقابت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۵ خودرو ساز در حوزه خودروهای سواری فعال هستند که ایران خودرو و سایپا دو شرکت بزرگ و عمده از میان آنها به شمار می روند.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین یادآوری کرد: پیش از شروع دور جدید تحریم ها مشارکت رنو با ایدرو برای تشکیل قطب سوم خودرو سازی در حال شکل گیری بود که با اعمال تحریم ها مسکوت ماند.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

خودرو در یک قدمی عرضه در بورس کالا

مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو صادر شد

نبود فرمانده‌ واحد در عرصه اقتصاد، عامل اصلی نوسانات در بازار خودرو

آئودی محصولی گازسوز معرفی کرد

بهترین نسخه برای درمان کهنه درد بازار خودرو چیست؟/ عرضه خودرو در بورس چاره ساز نیست

شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده برداشته شد/ آخرین جزئیات از شرایط شرکت در فروش فوق العاده خودروسازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی