پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن_قطعه_سازان_خودرو

سرمایه گذاری در ایران نیازمند اطمینان است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران اعتقاد دارد دولت فضای کسب و کار را در حوزه خودرو و قطعات آن به گونه ای «تقویت» کند که طرف خارجی از سرمایه گذاری در ایران اطمینان داشته باشد. ساسان قربانی، با بیان این مطلب گفت: ایران در کنفرانس بین المللی خودرو عنوان کرد که امنیت سرمایه گذاری در […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

دبیر انجمن قطعه سازان ایران اعتقاد دارد دولت فضای کسب و کار را در حوزه خودرو و قطعات آن به گونه ای «تقویت» کند که طرف خارجی از سرمایه گذاری در ایران اطمینان داشته باشد.

ساسان قربانی، با بیان این مطلب گفت: ایران در کنفرانس بین المللی خودرو عنوان کرد که امنیت سرمایه گذاری در کشور را «تضمین» می کند و بدین ترتیب از سرمایه گذاران خارجی خواست به ایران بیایند و سرمایه گذاری کنند.

این عضو انجمن قطعه سازان بیان کرد: باید شرایطی در کشور فراهم شود که طرف خارجی ترغیب به سرمایه گذاری شود به عبارتی دیگر معتقدم هم باید امنیت داخلی کشور تضمین باشد و هم امنیت سرمایه گذار را تصمین کرد که بازار جذاب و امن، سرمایه طرف خارجی را به سوی خود جلب می کند.

قربانی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری صنعتی در سالیان گذشته اظهار داشت: متاسفانه در یک دهه اخیر شرایط جوری رقم خورد که سرمایه گذار خارجی هیچ گونه تمایلی برای سرمایه گذاری از خود نشان نمی داد اما اکنون تصور می کنم دولت دارد تلاش می کند تا بستری قانونی فراهم کند تا سرمایه گذاران وارد بازار ایران شوند.

وی به بحث منافع سرمایه گذاری خارجی ها نیز گریزی زد و اینگونه عنوان کرد: برخی ها فکر می کنند حتما سرمایه گذاران خارجی باید با کیف های پر پول بیایند وآنها در کشور هزینه کنند و بروند. اما حقیقت امر این است که در یک قرارداد هر طرف در اندیشه منافع و سود بالای خود است و این موضوع در صنعت و اقتصاد امری کاملا طبیعی قلمداد می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در چند ماهه اخیر دولت قدم های مثبتی در این خصوص برداشته است، خاطرنشان کرد: باید هم در داخل استراتژی خود را تغییر دهیم و هم از اشتباهات گذشته خود در این رابطه درس بگیریم که اگر این اتفاقات بیفتد هیچ کارشناسی از حضور دراز مدت و مثمر ثمر سرمایه گذار خارجی در ایران تردیدی نخواهد کرد.

منبع: پرشین خودرو

رنو-نیسان مشتری قطعات ایرانی

10 هزار نیروی انسانی در قطعه سازی بیکار شدند

تعدیل 50 درصدی نیروی کار در کارخانه‌های قطعه سازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی