پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رزم حسینی وزیر صمت

بابت خودروهای بی کیفیت شرمنده ایم/ در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم

وزیر صمت گفت: متاسفانه در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم و نتوانستیم آنطور که باید در ساخت داخل عمل کنیم،باید شرمنده مردم باشیم که نتوانستیم خودروی مناسب با کیفیت مناسب عرضه کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم و نتوانستیم آنطور که باید […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

وزیر صمت گفت: متاسفانه در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم و نتوانستیم آنطور که باید در ساخت داخل عمل کنیم،باید شرمنده مردم باشیم که نتوانستیم خودروی مناسب با کیفیت مناسب عرضه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم و نتوانستیم آنطور که باید در ساخت داخل عمل کنیم. در تحریم‌ها مشخص شد که صنعت خودرو چه میزان وابستگی ارزی دارد و به محض اینکه پایه ارزی کشور افزایش پیدا می‌کند چندین برابر محصولات نهایی مثل خودرو افزایش قیمت دارد. امیدواریم که با توجه وضعیت پیش آمده اقدامات لازم را در جهت ساخت داخل انجام دهیم.

وی افزود: در زمینه‌ی خودرو نیز تصمیمات خوبی در حال اتخاذ است. باید برای شرکت‌های دولتی، شرکت‌های رقیب ایجاد کنیم که کیفیت را بالا ببرند و رقابت در بازار افزایش پیدا کند. بتوانیم گام به گام انحصار را بشکنیم که با بازار خوبی که در حوزه خودرو داریم امکان این فراهم شود که مصرف‌کنندگان از خودروی مناسب با قیمت مناسب برخوردار شوند.

رزم حسینی با اشاره به شرایط خودروسازی کشور تصریح کرد: به دلیل همین شرایطی که گفتم باید شرمنده مردم باشیم که نتوانستیم خودروی مناسب با کیفیت مناسب عرضه کنیم. من فکر می‌کنم با همکاری خوبی که تا الان داشتیم و حتما در جهت تعمیق آن اقدام خواهیم کرد، بتوانیم زمینه ساخت داخل را بهبود ببخشیم.

وزیر صمت اشاره کرد: ظرفیت داخلی برای یک جهش تولیدی مناسب است. البته باید بروکراسی نحس اداری، قوانین مزاحم و بخشنامه‌های شبانه را با یک هم‌اندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی، مجلس محترم و دولت از میان برداریم. البته ما در این چهار هفته دست نگه داشتیم و هیچ بخشنامه‌ای را ندیدید که یک تصادف اقتصادی را در اقتصاد ایران به وجود بیاورد و یک بخشی از شرکت‌ها متضرر شوند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

کیفیت اتفاقی نیست بلکه یک انتخاب است

سطح کیفیت خودروهای سنگین بهتر از خودروهای سبک

آماده برگزاری میز پنجم ساخت داخل صنایع خودروسازی هستیم

خودروسازان حداکثر می توانند 25 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند

خودروسازان مجوز افزایش قیمت پاییز را گرفتند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی