پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیسه هوای شلواری

آیا اطلاعی از کیسه هوای شلواری دارید؟/ نوآوری منحصر به فرد برای افزایش ایمنی راکبان موتورسیکلت

یکی از بزرگترین عواملی که بیشتر مواقع افراد حین خرید موتورسیکلت به ذهنشان خطور می کند ایمنی اندک و ناچیز این وسیله نقلیه در مقایسه با خودرو است. لذا در همین راستا سازندگان موتورسیکلت هر روز به فکر افزایش ایمنی و یافتن راهی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به کاربران هستند. به گزارش پایگاه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

یکی از بزرگترین عواملی که بیشتر مواقع افراد حین خرید موتورسیکلت به ذهنشان خطور می کند ایمنی اندک و ناچیز این وسیله نقلیه در مقایسه با خودرو است. لذا در همین راستا سازندگان موتورسیکلت هر روز به فکر افزایش ایمنی و یافتن راهی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به کاربران هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سازندگان خودرو و موتورسیکلت هر روز به فکر افزایش ایمنی این وسایل و یافتن راهی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به کاربران هستند.

برای رسیدن به جایگاه فعلی مسیری طولانی طی شده و البته هنوز راه زیادی هم دستیابی به جایگاه ایده‌­آل باقیمانده و به همین دلیل است که هر روز شاهد مطرح شدن ایده‌ه­ای جدید در حوزه ایمنی حمل و نقل هستیم.

یکی از مهمترین عواملی که می‌­تواند در حفظ جان راکب موتورسیکلت موثر باشد، کیسه هوای ایمنی است. سالهاست که شاهد نصب این قطعه در خودروها هستیم و حالا شرکت‌های بزرگی همچون Klim و Dainese پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی، اقدام به معرفی جلیقه‌های مجهز به کیسه هوا کرده‌اند. اکنون استارت‌آپ فرانسوی CX Air Dynamics گامی فراتر نهاده و شلواری معرفی کرده که به کیسه هوای ایمنی مجهز شده است.

برخلاف جلیقه‌های مجهز به ایربگ که به کمک سنسورهای داخل این قطعات انجام وظیفه می­‌کنند، این شلوارهای نوآورانه باید به موتورسیکلت وصل شود تا درصورت جدا شدن راکب از وسیله، کیسه هوای داخل آن فعال گردد.

براساس اعلام شرکت، چهار کیسه هوای داخل این شلوار را کارتریج‌های کوچکی از هوای فشرده فعال می‌کند و قادر است ظرف کمتر از 200 میلی ثانیه فعال شود. در صورت باز شدن این کیسه هوا، امکان جایگزین نمودن کارتریج جدید فراهم است.

این شلوار از نوعی پارچه مقاوم به نام Cordura و فوم Poron XRD ساخته شده است. Cordura به لطف امکان نفوذ هوا و ضد آب بودن در صنعت موتورسیکلت بسیار پرطرفدار بوده و فوم Poron XRD که زانو و ران‌ها را پوشانده، در عین انعطاف‌پذیری و راحت بودن، می‌­تواند تا 90 درصد نیروی حاصل از برخورد را جذب کند.

برای هرچه راحت بودن عملیات پوشیدن این شلوار، در دو طرف آن زیپ طراحی شده تا کاربر نیازی به خم شدن نداشته باشد. در واقع این شلوار به دور کمر پیچیده شده و سپس با بسته شدن زیپ‌ها، پاها را دربرمی­‌گیرد.

با استناد بر آگهی انتشار یافته از این شلوار، به نظر می­‌رسد استفاده آن به تنهایی چندان صحیح نبوده و بهتر است روی شلوار راکب و به عنوان لایه محافظ اضافی پوشیده شود. CX Air Dynamics به قابلیت تا شدن این شلوار و جای گرفتن آن در کلاه ایمنی هم اشاره کرده که می‌­تواند حمل این قطعه را آسان‌تر نماید.

شرکت فرانسوی سازنده این شلوار برای عرضه آن با قیمت 500 یورو (600 دلار) تا پیش از پایان سال 2020 برنامه­‌ریزی کرده است. خریداران اولیه این محصول مجموعه‌ای دریافت خواهند کرد که شامل کارتریج هوا نیز خواهد بود ضمن اینکه مشتریان فرانسوی از تخفیف برخوردار شده و 455 دلار برای دریافت شلوار مجهز به ایربگ پرداخت می‌­کنند.

انتهای پیام/ منبع: باما

موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی باید جریمه شوند

جدیدترین قیمت های موتورسیکلت در بازار/ هوندا CDI 125، ناقابل 24 میلیون تومان!

ساز و کار مدونی برای پیک‌ های اینترنتی تعریف نشده است

آخرین قیمت انواع مدل های موتورسیکلت بنلی

معرفی موتورسیکلت جذاب و پرحاشیه هوندا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی