پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزایده یک خودرو کلاسیک منحصر به فرد از جگوار با قیمت 7.5 میلیون دلار

شرکت حراجی آر.ام ساتبی (RM Sotheby) قصد دارد تا اواخر ماه جاری میلادی یک دستگاه جگوار D-Type مجلل و شیک مدل سال ۱۹۵۵ با بشینه قیمت 7.5 میلیون دلار به مزایده بگذارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اواخر ماه جاری میلادی یک دستگاه جگوار D-Type مجلل و شیک مدل سال ۱۹۵۵ توسط شرکت حراجی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

شرکت حراجی آر.ام ساتبی (RM Sotheby) قصد دارد تا اواخر ماه جاری میلادی یک دستگاه جگوار D-Type مجلل و شیک مدل سال ۱۹۵۵ با بشینه قیمت 7.5 میلیون دلار به مزایده بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اواخر ماه جاری میلادی یک دستگاه جگوار D-Type مجلل و شیک مدل سال ۱۹۵۵ توسط شرکت حراجی آر.ام ساتبی (RM Sotheby) به مزایده گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۵٫۷۵ تا ۷٫۵ میلیون دلار فروخته شود.

به گزارش Carscoops، این جگوار D-Type با شماره شاسی XKD 518 به Henlys در منچستر انگلیس تحویل داده شده است و به دلیل رنگ قرمز، با بسیاری از انواع دیگر جگوار دی-تایپ تفاوت دارد. این خودرو همچنین از تزئینات فضای داخل کابین قرمزرنگ بهره می‌برد و یکی از معدود دو یا سه مدل جگوار D-Type به شمار می‌رود که به این شکل رنگ‌آمیزی شده‌اند.

جگوار D تایپ (2)

مالک این خودروی کلاسیک در ابتدا برنی اکلستون بود، اما طولی نکشید که آن را پیتر بلوند با قیمت ۳۵۰۰ پوند (۴۷۳۱ دلار در آن زمان) خریداری کرد. این خودرو به‌زودی اولین مسابقه خود را انجام داد و در اسنترتون (Snetterton) در ژوئن ۱۹۵۶ به مقام‌های اول و دوم رسید و همچنین در مسابقات اینتری، سیلورستون، اولتون پارک و گودوود در فصل‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۵۷ حضور داشت.

جگوار D تایپ (3)

در آگوست ۱۹۵۷، این خودرو به جاناتان سیف فروخته شد که در تمام فصل‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ به مسابقه دادن آن در کنار بلوند ادامه داد. جگوار D-Type در دهه ۱۹۶۰ و در سال ۱۹۷۴ از دست مالکان مختلف دیگری عبور کرد و توسط پیتر گرانت (مدیر گروه لد زیپلین) خریداری شد. این خودرو از سال ۲۰۰۸ در مجموعه خودروهای مالک فعلی خود بوده است.

جگوار D تایپ (4)

فهرست مشخصات آر.ام ساتبی نشان می‌دهد که در برخی از مراحل، این خودرو به رنگ سبز مسابقه‌ای انگلیس رنگ‌آمیزی شده؛ اما بعد به طرح رنگ اصلی قرمز بازگردانده شده است. این خودرو در ابتدا با شیشه جلو باریک و بدون باله در پشت صندلی‌های عقب ساخته شده بود؛ اما بعداً این باله را به دست آورد و به شیشه جلوی عریض مجهز شد. جگوار برای این خودروی کلاسیک از پیشرانه ۳٫۷ لیتری خطی ۶ سیلندر با ۳۰۰ اسب ‌بخار قدرت و جعبه‌دنده دستی چهار سرعته استفاده کرد. بیشینه سرعت جگوار D-Type به ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قادر است در مدت زمان ۵٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

آشنایی با سریعترین خودروهای هیبریدی

بهترین بلند قامتان چهار چرخ/ گوی و میدان در دست آلمانی ها

جگوار E-Pace معرفی شد

40 درصد از کارکنان جگوار-لندروور در حالت مرخصی استحقاقی

نیمی از کارکنان جگوار-لندروور به مرخصی رفتند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی