پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وسپا پریماورا 150

نوستالژی مدرن/ بررسی موتورسیکلت وسپا پریماورا 150 مدل 2019

کافی است یک هفته را با وسپا پریماورا بگذرانید تا دیدگاهتان کاملا نسبت به موتورسیکلت تغییر پیدا کند. این موتورسیکلت کلاس اسکوتر هم‌چنان از سبک طراحی دهه‌های گذشته موتورهای نوستالژیک وسپا بهره برده و به ویژه در نمای روبرو، وجود یک چراغ گرد حس و حال کلاسیک وسپا را به یاد می‌آورد. گزارش اختصاصی جوان […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

کافی است یک هفته را با وسپا پریماورا بگذرانید تا دیدگاهتان کاملا نسبت به موتورسیکلت تغییر پیدا کند. این موتورسیکلت کلاس اسکوتر هم‌چنان از سبک طراحی دهه‌های گذشته موتورهای نوستالژیک وسپا بهره برده و به ویژه در نمای روبرو، وجود یک چراغ گرد حس و حال کلاسیک وسپا را به یاد می‌آورد.

گزارش اختصاصی جوان خودرو

زمانی‌که با یک موتورسیکلت مواجه می‌شوید شاید آن را وسیله نقلیه‌ای کاملا ناامن حتی در مسیرهای شهری بدانید. ترسی که هرگز در مورد خودروها به‌علت برخورداری از 4 چرخ و تعادل بالا وجود ندارد. موتورسیکلت‌سواری کمی ترسناک است، مخصوصا وقتی به خطراتی مثل حضور ماشین‌های سنگین و شاسی‌بلندهای بزرگ در جاده و خیابان فکر کنید. اما کافی است یک هفته را با وسپا پریماورا بگذرانید تا دیدگاهتان کاملا نسبت به موتورسیکلت تغییر پیدا کند.

وسپا پریماورا 150

این موتورسیکلت کلاس اسکوتر هم‌چنان از سبک طراحی دهه‌های گذشته موتورهای نوستالژیک وسپا بهره برده و به ویژه در نمای روبرو، وجود یک چراغ گرد حس و حال کلاسیک وسپا را به یاد می‌آورد. تایرهای نسبتا پهن و رینگ‌های ضخیم با قطر کوچک نیز از دیگر ویژگی‌های موتورسیکلت‌های اسکوتر است.

سرعت سنج آنالوگ-دیجیتال نیز نمای نسبتا مناسبی دارد و با خوانایی تقریبا قابل قبول اطلاعات را مورد نیاز را به راکب اعلام خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های محصولات وسپا صندلی بزرگ آن است. فضای تعبیه شده زیر صندلی نیز می‌توانند به‌عنوان مخزن نگهدارنده وسایل کوچک شخصی، کیف دستی و کلاه ایمنی مورد استفاده قرار بگیرد.

وسپا پریماورا 150

این موتورسیکلت اسکوتر ایتالیایی به یک پیشرانه تک‌سیلندر 4 زمانه سه‌سوپاپه به حجم ۱۵۵ سی‌سی مجهز است و بیشینه قدرت آن به 12.7 اسب‌بخار در 7500 دوربردقیقه می‌رسد. گشتاور این پیشرانه نیز 12.8 نیوتن‌متر اعلام شده که توسط یک گیرباکس ضریب متغیر پیوسته یا CVT به چرخ عقب منتقل می‌شود. در این بین از کلاچ خشک اتوماتیک گریز از مرکز با ضربه‌گیر نیز استفاده شده تا مشخصات فنی این اسکوتر قابل قبول باشد.

سیستم خنک‌کننده پیشرانه وسپا پریماورا از نوع هواخنک است و استارت برقی برای این پیشرانه وجود دارد. باتری ۱۲ ولت ۶ آمپر، سیستم سوخت‌رسانی انژکتور الکترونیک و سطح آلایندگی یورو ۴ از سایر ویژگی‌های فنی این موتورسیکلت هستند.

وسپا پریماورا 150

مخزن سوخت پریماورا 150 حدود 8 لیتر گنجایش دارد و میانگین مصرف سوخت این اسکوتر 120 کیلوگرمی حدود 2.5 لیتر به‌صورت رسمی اعلام شده. سیستم تعلیق قسمت جلوی موتورسیکلت از نوع تک بازو با فنر مارپیچ و کنترل هیدرولیک بوده و پریماورا در قسمت عقب هم از کمک‌فنرهای دومنظوره با تنظیم کشش اولیه چهارحالته فنر سود می‌برد.

ترمز جلو تک‌دیسک 220 میلی متری همراه با ترمز ضد قفل (در بعضی مدل‌ها) ترمز کاسه‌ای 140 میلی‌متری در عقب وظیفه توقف این نوستالژی مدرن را بر عهده دارند. رینگ‌های این موتورسیکلت در مدل 2018 از نوع آلیاژ آلومینیومی سبک به قطر 12اینچ و 10 پره هستند. چراغ LED دوتکه دایره‌ای جلو نیز از مشخصه‌های این موتور رترودیزاین هستند.

در حقیقت نباید از یک اسکوتر انتظار سواری پرشتاب و مهیج داشت و در عوض باید بیش‌تر به پرستیژ و توانمندی آن در عبور از مسیرهای شهری توجه کرد. تعادل و پایداری وسپا پریماورا 150 به علت رشد فاصله محوری آن نسبت به مدل وسپا LX بهبود یافته و راکب این اسکوتر حالا می‌تواند حین عبور از پیچ‌ها اضطراب کم‌تری داشته باشد.

سیستم ترمز ABS نیز اطمینان‌خاطر راننده را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد. تنها منفی پریماورا 150 را باید جک وسط آن دانست. چرا که برپا داشتن آن می‌تواند برای افرادی با جثه کوچک‌تر و ضعیف اندکی سخت باشد و تجربه ناخوشایندی برجای بگذارد.

وسپا پریماورا 150

پیشنهاد جوان خودرو

اگر قیمت بالای این اسکوتر برایتان مشکلی نیست، پیشنهاد می‌کنیم وسپا پریماورا ۱۵۰ را به‌عنوان یک اسکوتر با هندلینگ و ایمنی مناسب خریداری کنید و از سواری با آن در شهر لذت ببرید. هم‌چنین چهره نوستالژیک این موتورسیکلت می‌تواند حس ناب و متفاوتی را به شما منتقل کند.

مشخصات فنی وسپا پریماورا 150

موتور: تک‌سیلندر 4 زمانه سه‌سوپاپه

حجم موتور:  155 سی‌سی

قدرت: 12.7 اسب‌بخار در 7500 دوربردقیقه

گشتاور: 12.8 نیوتن‌متر

گیرباکس: CVT

وزن: 120 کیلوگرم

گنجایش مخزن سوخت: 8 لیتر

امکانات وسپا پریماورا 150

رینگ آلیاژ آلومینیومی سبک به قطر 12اینچ و 10 پره، سیستم ترمز ABS، چراغ LED دوتکه دایره‌ای جلو، سیستم تعلیق تک‌بازو با فنر مارپیچ و کنترل هیدرولیک در جلو، کمک‌فنرهای دومنظوره با تنظیم کشش اولیه چهارحالته فنر در عقب، باتری ۱۲ ولت ۶ آمپر، سیستم سوخت‌رسانی انژکتور الکترونیک و سطح آلایندگی یورو ۴

 

نکات مثبت: ظاهر جذاب – ایمنی بالا – قدرت مناسب نسبت به مشخصات فنی – قطعات بسیار با کیفیت

نکات فنی: سختی استفاده از جک – ترمزهای عقب کاسه‌ای – قیمت بالا

وسپا اسپرینت چه قیمتی است؟

نسخه جدید وسپا مدل 2020 معرفی شد/ نسخه جدید وسپا فقط در بازار هند عرضه می شود

بازار تشنه اسکوترها / بررسی اسکوترهای خوش قیمت در بازار ایران

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

تلفیق ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن/ آشنایی با موتور سیکلت برقی سوپر سوکو TC

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی