مازراتی در تاریخ جولای 2020 با ارائه سدان گیبلی مجهز به فناوری هیبریدی به طور رسمی وارد دسته خودروسازانی شد که از این فناوری استفاده می کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موج بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی در صنعت خودرو طی سالهای گذشته از قدرت کافی بهره مند شده و کمتر خودروسازی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
موج بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی در صنعت خودرو طی سالهای گذشته از قدرت کافی بهره مند شده و کمتر خودروسازی توانایی مقابله با آن را دارد.
طی روزهای گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چهره محبوب دنیای فوتبال دیوید بکهام حضور داشت و در آن با یک دستگاه مازراتی لوانته گرد و خاک حسابی به پا کرد.
این برند ایتالیایی هم حالا با عرضه 2 محصول که از فناوری فناوری هیبرید-خفیف برخوردار هستند وارد گروه خودروسازانی شد که از فناوری هیبریدی استفاده می کنند.
این خودروساز در جولای 2020 و با استفاده از این فناوری در سدان گیبلی، اراده خود را برای استفاده از نیروی کمکی برقی در پیشرانه محصولات خود به نمایش گذاشت.
حالا در جدیدترین اقدام خود کراساور لوانته را هم در قالب تریم GT به فناوری هیبرید-خفیف 48 ولتی مجهز کرده است.
پیشرانهای که در سینه این کراساور قرار گرفته، واحد 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است که به همراه سیستم هیبرید-خفیف، 330 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور را در اختیار مازراتی لوانته قرار میدهد. بد نیست بدانید حداکثر قدرت در دورشمار 5750 دور در دقیقه حاصل شده درحالیکه گشتاور در بازه 2250 تا 4 هزار دور در دقیقه در دسترس خواهد بود.
با توجه به این ارقام میتوان ادعا کرد، عملکرد روان پیشرانه کراساور اهل مودنا با پیشرانه شش سیلندر بنزینسوز و میزان گشتاور آن با پیشرانههای دیزل قابل مقایسه است.
مازراتی لوانته هیبرید قادر است ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و در نهایت به حداکثر سرعت 240 کیلومتر برساعت برسد. هرچند ارقام مذکور نسبت به گیبلی هیبرید چندان درخشان نیست اما باید توجه داشت که با خودرویی به وزن 2090 کیلوگرم مواجه هستیم. البته لازم به ذکر است که به لطف نصب باتری سیستم هیبرید در محور عقب، وزن خودرو به طور مساوی میان محورها تقسیم شده است.
سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی امکانات استانداردی است، که باعث نزدیک شدن عملکرد مازراتی لوانته هیبرید به نسخه شش سیلندر میشوند، درحالیکه مصرف سوخت این مدل 16 درصد کمتر خواهد بود.
طیف خاصی از رنگ آبی متالیک با پوشش سه لایه به نام Azzurro Astro برای این نسخه از مازراتی لوانته عرضه شده که هماهنگی مناسبی با اجزای آبی رنگ روی بدنه همچون ورودیهای جریان هوا، کالیپر ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون C دارد. رینگهای 21 اینچی، نمایشگر لمسی 8.4 اینچی مرکزی و صفحه پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی از دیگر ویژگیهای مازراتی لوانته هیبرید بشمار میآید.
مازراتی از هم اکنون برای ثبت سفارش این مدل آمادگی دارد ولی تحویل خودرو به مشتریان از ماه ژوئن آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ منبع: باما
دیدگاه خود را بنویسید